مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های زنان کارآفرین:
کد خبر: ۷۶۶۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 28 July 2019

 

سمیه قاسمی طوسی در این مراسم در منطقه محروم بلده نور گفت: فعالیت اقتصادی زنان در جامعه به‌مرور زمان، به گسترش «فرهنگ کار» در بین مردم کمک شایانی خواهد کرد و تصورات نادرستی چون «یک‌ شبه‌ پولدار شدن» را که متاسفانه امروزه در بین جوانان رواج یافته را از بین خواهد برد. ‎

 

نمایشگاه بزرگ توانمندی‌های زنان کارآفرین با هدف معرفی و شناسایی استعدادها و توانمندی بانوان کارآفرین در حوزه‌های مختلف و نیز حمایت از آنان در فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزا، در منطقه محروم بلده مازندران برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با آغاز سال نوی تبری برگزار شد، «سمیه قاسمی طوسی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، ونماینده شهرستان نورومحموداباد و تنی چنداز مسوولین استانی و طیف گسترده‌ای از مدیران بومی، مردم و نخبگان حضور داشتند.

سمیه قاسمی طوسی در این مراسم گفت: ما در «تقویت مشاغل خانگی» چند هدف را مد نظر داریم: اول اینکه خانواده‌ها را با الزامات زمانه جدید و دنیای مدرن آشنا کنیم، دورانی‌که تنها مرد خانه، درآمدزایی کند سپری شد و امروز زنان و مادران ما در همان حریم امن خانواده، می‌توانند در قالب چنین طرح‌هایی، فشار گرانی و تورم را از دوش مرد کم کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: هدف دوم اینکه ظرفیت‌های بوم و منطقه، رها و به‌ مرور فراموش نشود چون در مناطق مختلف مازندران ازجمله شهرستان نور، منطقه محروم بلده و روستای یوش ظرفیت‌هایی وجود دارد که دختران، زنان و مادرانی که تمایل دارند با استفاده از آن می‌توانند وارد فاز درآمدزایی شوند و به اقتصاد خانواده مدد رسانند.

وی هدف بعدی نمایشگاه را استفاده از خلاقیت زنان و تزریق نشاط به فضای خانواده دانست و گفت: هدف دیگر ما انتقال مواریث فرهنگی است چون بسیاری از مادران و دختران و حتی مادربزرگ‌های عزیز مازندران، توانمندی‌هایی دارند مثل فرش‌بافی، حصیربافی و ... که بسیاری از این مشاغل در «فهرست جامع مشاغل خانگی» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ثبت رسیده‌اند و توسعه این مشاغل به‌موازات درآمدزایی می‌تواند موجب انتقال توانمندی‌ها و ظرافت‌های آن از مادربزرگ‌ها به دختران علاقمند شود.

طوسی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف بعدی ما توسعه مهارت‌های فردی و جاانداختن فرهنگ کارآفرینی و تغییر ذهنیت جامعه اعم از پسران و دختران است که درآرزوی کارمندی و شاغل شدن در ادارات هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران همچنین گفت: مشاغل خانگی در مازندران که برخی فصلی و برخی دائمی هستند، شاید به‌ تنهایی و در اندازه، کوچک باشند اما در مجموع، می‌توانند سهم قابل توجهی از اقتصاد را بر دوش بگیرند ضمن اینکه رونق مشاغل خانگی در جامعه به‌ مرور زمان، به گسترش «فرهنگ کار» در بین مردم کمک شایانی خواهد کرد و تصورات نادرستی چون «یک‌شبه‌پولدارشدن» را که متاسفانه امروزه در بین جوانان، رواج یافته را از بین خواهد برد و همه ازجمله جوانان در عمل این درس را یاد می‌گیرند که «موفقیت و پیشرفت، اندک اندک و با تلاش به دست خواهد آمد».

طوسی در ادامه افزود: باید مسیر کارآفرینی زنان را تسهیل کنیم و همه دستگاه‌ ها و حتی نخبگان بیرون از بدنه دولت و نمایندگان مردم در مجلس و همچنین اعضای شورای شهر و روستاها همه باید دست در دست هم دهند و با هم‌افزایی کاری کنیم که موانع برداشته شود.

وی درخاتمه به برنامه‌ های حوزه تحت مدیریت خود برای زنان کارآفرین اشاره کرد و گفت: اداره‌کل امور بانوان استانداری نیز آمادگی دارد برای پرداخت انواع تسهیلات کم‌ بهره با بانک‌ها وارد مذاکره شود و در این بخش اگر هر پیشنهادی یا طرحی از شهرستان‌ها به ما برسد استقبال می‌کنیم که در عمل حمایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار