کد خبر: ۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲ 24 February 2015

به روایت کتاب سینه سرخان عاشق نشر بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی این شهید بزرگوار در وصیتنامه خود نوشته است:

وقتی مسوولیتی را به دست گرفتید خود را برتر از دیگران ندانید. به نیاز مردم توجه کرده و خدا را فراموش ننمایید و هرکس که پیشتان می آید خیال نکنید که به خاطر مقام و مسائل دیگر آمده، دلسرد نکنید بلکه امید دهید اگر جز خدا برایتان مطرح نیست.

تنها آزویی که دارم این است که پس از شهادتم سلاحم را برزمین نگذارید و سینه دشمنان اسلام را نشانه بگیرید.

برادران و همسنگران من راه نجات در ایمان بی ریا، صداقت درعمل، اخلاص در نیت، مهاجرت الی الله، جهاد فی سبیل الله و درنهایت شهادت برای وصول به حق است.

شهید علیرضا سیفی درسال 1340 در روستای محمود آباد شاهین دژ در خانواده ای مومن و متعهد دیده به جهان گشود. او در خانواده کم بضاعت دوران کودکیش را سپری کرد.او براثر تعصب و غیرتی که داشت برای گذران زندگی و تامین هزینه تحصیلی خود تابستانها کار میکرد.

اواخر سالهای تحصیلی او با شور انقلابی مردم همراه گردید و خود را در سیل خورشان مردم انقلابی گذاشت و با توزیع نوارهای امام راحل قدم در مسیر انقلاب گذاشت

پس از پیروی انقلاب اسلامی و ستقرار حکومت جمهوری اسلامی شهید سیفی علاوه بر سنگر علم در سنگر مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی نیز حاضر شد و در سرکوب گروهکها شبانه روز فعالیت کرد.

پس از بیرون راندن گروهکهای ملحد از شهر، بنا به پیشنهاد مسوول وقت جهاد کردستان، جهاد شهرستان بوکان را تاسیس کرد و شبانه روز به فعالیت پرداخت و زحمات زیادی را درآنجا متقبل شد .

این شهید بزرگوار پس از مبارزات و تلاشهای فراوان سرانجام در روز 19 آبان سال 1360 در حین بردن مصالح برای ساختن مدرسه دکتر شریعتی بوکان توسط کور دلان کومله و دمکرات به شهادت رسید .

در متن بالا جملات کوتاهی از وصیتنامه این شهید بزرگوار نوشته شده است.اما این جملات کوتاه گویی متعلق به 33 سال پیش نیست بلکه در روزگار امروز ما عنوان شده است.

واقعا اگر ما در برخورد با مردم ،در رفتارهای اجتماعی سعی در رعایت چند سطر وصیت ایشان باشیم. مطمئنا بسیاری از نارضایتی ها،کج رفتاریها و برخوردهای کینه آمیز از بین میرود.ما زود گذشته خود را فراموش میکنیم.که چگونه به آسایش و امنیت امروز رسیده ایم.چه بهای سنگینی بابت این روزها ،در آن زمان پرداخت کرده ایم.

منبع :کتاب سینه سرخان عاشق-نشر بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار