کد خبر: ۷۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 17 August 2015

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: در دولت تدبیر و امید ، حتی یک مورد هم پروانه ساختمانی جدید در منطقه حیران صادر نشده است.
[یک مورد هم پروانه ساختمانی جدید در حیران در دولت یازدهم صادر نشده است]

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند گیلان به بررسی های صورت گرفته در منطقه حیران اشاره و اظهار کرد: کمیته نظارتی در استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با حضور دستگاه های اجرایی ذیربط همچون راه و شهرسازی، محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی به منظور مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق مختلف و گردنه حیران تشکیل شده است.
وی با اشاره به افزایش گشت های نظارتی به منظور حفاظت از اراضی کشاورزی و ملی افزود : در این مدت در مورد ساخت و سازهای غیر مجاز در حیران، 46 پرونده تخلفات تشکیل که در شش مورد بازگشت به حالت اولیه و حکم تخریب سازه های غیرمجاز صادر شد.
حیران ، دهستانی در 30 کیلومتری آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان، با دو هزار و 200 هکتار مساحت است که از این میزان، یک هزار و 200 هکتار به مستثنیات اشخاص و یک هزار هکتار به منابع ملی تعلق دارد.
مدتی است که زیبایی های بکر و منحصربفرد این منطقه، در زیر دست اندازی ها و ویلاسازی های غیرمجاز افراد سودجو، پنهان مانده است.
کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رییس جمهوری و مسوول دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، معاونین وزیر جهاد کشاورزی و روسای سازمان های جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و امور اراضی کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغی، معاون بنیاد مسکن کشور و مشاور وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال؛ نیمه مردادماه جاری در سفر دو روزه به گیلان، ضمن بازدید از منطقه حیران بندر آستارا، در نشست ستاد پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز استان حضور یافتند.
استاندار گیلان در ادامه جلسه کارگروه مدیریت پسماند، با اشاره به اقدامات موثر صورت گرفته در بخش مدیریت پسماند و مسائل زیست محیطی در این بخش تصریح کرد: برای حفظ آینده استان موظف هستیم در چارچوب تعریف شده، تدابیر لازم را درخصوص مدیریت زباله های انباشته شده اتخاذ کنیم.
وی به حذف نایلون در جمع آوری زباله های کشورهای اروپایی اشاره و خاطرنشان کرد : فرهنگ سازی در بخش مدیریت جمع آوری زباله ها و پسماند، نیاز به آموزش و برنامه ریزی صحیح دارد.
نجفی بر لزوم رفع موانع موجود در بخش زباله سوزهای استان تأکید کرد و گفت: در کشورهای دنیا زباله به عنوان ثروت تلقی می شود نه معضل، و امیدواریم در آینده ای نزدیک زباله های موجود در گیلان مایه تولید ثروت برای این استان باشد.
وی بر ضرورت تشویق مدیران مرتبط شهرستانی که در بحث مدیریت پسماند موفق عمل کردند، تأکید و با اشاره به اهتمام ویژه مدیریت استان درخصوص حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی بیان داشت: باید در کنار حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال نیز بیاندیشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار