مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان تایباد از اجرای برنامه رصد بارش شهابی بر ساووشی در رباط عباس آباد این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 17 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره كل میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مجید حسینی گفت: این برنامه توسط انجمن نجوم مشهد به منظور آشنایی علاقه مندان با مباحث علمی و نجومی به مناسبت بارش شهابی در رباط عباس آباد تایباد برگزار شد.

وی افزود: ا ین برنامه با استقبال خوب و حضور بیش از ۹۰ نفر از علاقه مندان مباحث نجومی از شهرهای مشهد، تایباد، تربت جام و شهرهای مجاور انجام شد.

حسینی اضافه كرد: با هماهنگی های انجام شده با فرمانداری و شورای اسلامی و شهرداری، نیروی انتظامی، هلال احمر، اداره برق، اداره جهاد كشاورزی و دامپزشكی با استقرار و فراهم سازی امكانات مختلف در رباط عباس آباد اقدام به ارائه خدمات مختلف كردند.

گفتنی است، منطقه تاریخی عباس آباد تایباد در فاصله ۳۰ كیلومتری شمال غربی تایباد قرار داشته و شامل محوطه تاریخی- رباط و قلعه تاریخی عباس آباد است.

این منطقه مساحتی بالغ بر ۴۰۰ هكتار داشته كه رباط عباس آباد با مساحت حدود ۵ هزار مترمربع عرصه و بیش از ۴ هزار مترمربع اعیان از دوره صفویه و شامل دو حیاط و همچنین دارای آب انبار - شاه نشین و آتش انداز و به شماره ۲۳۸۶ در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی كشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار