امام جمعه شیراز :معمولا مناطقی که درگیر آسیب های اجتماعی است در شهرهای دیگر مربوط به حاشیه های شهر است اما در شیراز متاسفانه منطقه تاریخی شهر درگیر شده یعنی جایی که همه دنیا آن را می بینند، مثلا افراد می خواهند وارد حرم امامزادگان واحب التعظیم شویم بعد با این معضلات مواجه هستیم.
کد خبر: ۷۸۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 28 September 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های این هفته نماز جمعه شیراز با اشاره به ایستادگی و مقاومت مردم ایران گفت: این ایستادگی جبهه مقاومت با تحریم های فلج کننده اخیر نشانه ایمان است.

وی گفت: اگرچه تحریم دارویی را طی مدت اخیر تجربه کرده ایم اما مشاهده می کنیم که یمنی ها با بچه های بیمار و رنجور، دست از مقاومت برنمی دارند که به معنای آن است که ایمان وجود دارد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: ایمان یعنی ۶۰۰ هزار کودک در یمن در پی عدم وجود دارو دچار بیماری هستند اما مردم دست از مقاومت نمی کشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: ما ایمان داریم که خداوند این ظلمی که به ملت ما و مردم منطقه به جرم مسلمانی و ایمان داشتن به خدا و اهل بیت (ع) روا داشته می شود، می بیند و جبهه کفر انتقام این مظلومیت ها را پس خواهد داد.

آیت الله دژکام در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار خبرگان ملت با رهبر معظم انقلاب و حمایت از حقوق عمومی که ایشان فرمودند گفت: این موضوع مهمی است که ما گاهی اوقات به خاطر درگیری مان با مسائل روزمره، متوجه نمی شویم که رویکرد و مواضع رهبری چقدر درعرصه تشکیل تمدن نوین اسلامی اهمیت دارد که با همت مردم و اقدام مسئولان این تمدن ظهور می یابد و در صورت تحقق، خواهیم دید که درخشش ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جاهایی خواهد رسید که دیگران آرزو می کند در کشورشان چنین وضعیتی وجود داشته باشد.

اقدامات قوه قضائیه در حوزه حقوق عمومی ارزشمند است

وی گفت: در این راستا دستگاه قضایی اقداماتی اخیرا صورت داده و ریاست قوه قضائیه در باب حقوق عمومی در پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری اقدامات شایسته ای انجام داده که هم در اجرا و عمل ارزشمند است. فعالیت هایی که در رابطه با تامین امنیت عمومی و مبارزه با مفاسد اقتصادی که فضای فعالیت اقتصادی را سالم و برای همگان عادلانه ایجاد می کند انجام شده است.

وی گفت: همینطور در ناحیه قانونگذاری نیز لایحه ای از طرف قوه قضائیه در رابطه با صیانت از حقوق زنان به مجلس تقدیم شد کار شایسته و ارزشمندی است که امید داریم بدون این هیاهوها که متاسفانه برای تغییر دادن مسائل اصلی کشور به سمت دیگر مثل موضوع فرعی حضور زنان به استادیوم، به سرانجام برسد و باید گفت این لایحه خیلی بالاتر از این موضوعات حضور زنان در ورزشگاه است و حقوق آنها در این لایحه به گونه ای تبیین می شود که مظلوم واقع نشوند.

٤٠ سال دوم انقلاب اسلامی در مسیر گام های تمدن سازانه باشد

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: با پیگیری رئیس قوه قضائیه لایحه مفصلی برای حقوق زنان تنظیم شده و امیدواریم با دقت های فوری که اعمال می شود به سند مهمی برای تمدن سازی نوین اسلامی که پیش رو داریم تبدیل شود چراکه ۴۰ ساله دوم انقلاب باید در مسیر گام های تمدن سازانه باشد.

امام جمعه شیراز در خصوص آسیب های اجتماعی در سطح شهر شیراز نیز گفت: ما با کمال تاسف با یکسری آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد، انحرافات جنسی، فقر، بی خانمانی و کارتن خوابی مواجه هستیم اما یک ویژگی در شهر ما درست شده که باید مردم و مسئولان درباره آن فکر کنند.

وی گفت: معمولا مناطقی که درگیر آسیب های اجتماعی است در شهرهای دیگر مربوط به حاشیه های شهر است اما در شیراز متاسفانه منطقه تاریخی شهر درگیر شده یعنی جایی که همه دنیا آن را می بینند، مثلا افراد می خواهند وارد حرم امامزادگان واحب التعظیم شویم بعد با این معضلات مواجه هستیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: قاعدتا باید برای حل این معضل کارهایی انجام شده باشد که کمابیش صورت گرفته اما شب ها اگر چند قدم در این کوچه ها راه برویم متوجه می شویم که اغلب افراد مهاجر هم هستند و معضلات نیز به صورت آشکار دیده می شود.

وی گفت: اینها را نمی توان گفت که خود به خود حل می شود، البته شهرداری ها در قانونشان ملزم هستند که در این رابطه اقدام کنند و کارهایی لابد دارد می شود اما به خصوص با رویکردی که در شهرداری حاکم است به اینطور مسائل انسانی باید توجه ویژه ای شود و باید گفت این مسائل ساخت و ساز و ایجاد پل نیست بلکه مسائل انسانی است و اداره مخصوصی نیز در شهرداری برای این داستان وجود دارد.

آیت الله دژکام اضافه کرد: به غیر از شهرداری، مراکز انقلابی و موسسات مردم نهاد نیز باید موضوع را دنبال کنند ،یکی از این مسائل این است که چنین مجموعه هایی هماهنگی لازم را با هم ندارند که تقاضا دارم از مدیران اصلی شهر جلسه ای بگذارند و هماهنگی در اقداماتشان ایجاد شود و در عین حال توقع داریم گاهی گزارشی بدهند و مطرح کنند که بعد از یکی دو ماه از طرح مسئله در نماز جمعه چه اقداماتی انجام شده است.

وی گفت: به هر حال توقع است که اقداماتی برای هماهنگی انجام دهند و برنامه ریزی مناسبی انجام دهند تا ظرف چند سال اعلام شود این معضلات کاهش یافته نه اینکه بعد از ۳۰ سال هنوز این معضلات پابرجا باشد و در عین حال هم نمازگزاران نیز همه باید کمک کنند و ما نیز اعلام امادگی برای کمک رسانی می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در انتها گفت: دلمان می خواهد نگاه به بافت تاریخی شیراز چنین باشد که از دنیا بخواهیم ، شیراز را مشاهده کنند که این بافت تاریخی که هویت ما نیز هست چگونه شایسته اداره می شود و در این راستا بهترین مکان ها برای اجرای برنامه های این حوزه نیز مراکز بسیج و امامزادگان داخل بافت هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار