رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از آغاز اجرای طرح توزیع کیسه های پارچه ای ویژه تغذیه دانش آموزان در مدارس کرج خبر داد.
کد خبر: ۷۸۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰ 30 September 2019

 به گزارش «تابناک البرز»؛ احمد خیری، رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج گفت: همزمان با بازگشایی مدارس، اجرای طرح توزیع کیسه های پارچه ای ویژه تغذیه دانش آموزان پیش دبستانی و مقطع ابتدایی در کرج آغاز شد.

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج با بیان اینکه کودکان، تغذیه روزانه خود را در نایلون های یکبار مصرف قرار داده و با خود به مدرسه می برند مطرح کرد: در راستای توسعه فرهنگ محیط زیستی و براساس مصوبات کارگروه های فرهنگی سازمان مدیریت پسماند مقرر شد کیسه های پارچه ای جایگرین نایلون ها شوند.

خیری بیان کرد: این اقدام با همکاری انجمن صنفی مهدهای کودک استان البرز صورت گرفته است و در حال حاضر 75 مهد کودک توسط این انجمن به سازمان پسماند معرفی شده اند و پیش بینی شده 10 هزار کیسه در اختیار این نوآموزان قرار گیرد.

وی افزود: نیروهای مربوطه با حضور در مهدهای کودک توضیحات لازم در مورد استفاده از این کیسه ها را به نوآموزان داده و سپس کیسه ها را به آن ها تحویل می دهند و در گام بعدی این اقدام در مدارس ابتدایی سطح شهر کرج نیز صورت می گیرد و تلاش می کنیم تا پایان مهرماه به پایان برسد.

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج از مربیان مهدهای کودک و معلمان پایه اول ابتدایی خواست با مساعدت خود در این زمینه به نهادینه شدن فرهنگ استفاده از کیسه های پارچه ای و عدم استفاده از کیسه های نایلونی به سازمان کمک کنند.

آموزش و ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ در مدارس

خیری همچنین از اعزام گروه های هنری جهت آموزش و ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدأ و موضوعات محیط زیست شهری که در دستورکار این سازمان است خبر داد و اظهار کرد: این اقدام به صورت ویژه در مدارس انجام می شود تا با استفاده از زبان هنر و تئاتر بتوان به این موضوع مهم پرداخت.

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج ادامه داد: پیش بینی هایی صورت گرفته تا با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، اهمیت کاهش رطوبت زباله و موضوعات کوچکی از این قبیل  بتواند دانش آموزان را به ترویج این موضوعات تشویق کند.

وی اذعان کرد: در این راستا، گروه های هنری شناسایی شده و از بین سناریوها و پیشنهادات آن ها، بهترین ها انتخاب می شوند، سپس اقدام به انعقاد قرارداد می کنیم و گروه های مذکور در مدارس آغاز به کار می کنند.

خیری بازدید دانش آموزان از مرکز حلقه دره را به عنوان یکی دیگر از برنامه های این سازمان برشمرد و خبر داد: در حال تعامل با آموزش و پرورش هستیم تا امکان بازدید از مرکز حلقه دره را برای نمایندگان دانش آموزان، گروه ها، انجمن ها و یا گروه های مرجع دانش آموزی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه امکان بازدید تمام دانش آموزان از این مرکز وجود ندارد اظهار کرد: معتقدیم اگر از هر مدرسه یک اتوبوس هم از این مرکز بازدید کنند و آموزش های مدیریت پسماند را فراگیرند گام مؤثری در زمینه کاهش تولید زباله برداشته می شود.

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج تصریح کرد: با مشاهده منطقه حلقه دره دانش آموزان متوجه می شوند که با انباشته شدن زباله های کم حجمی که روزانه توسط شهروندان تولید می شود، چه حجمی از زباله به وجود می آید که روزانه به 800 تن می رسد و این امر نگران کننده است.

خیری مطرح کرد: همزمان با این بازدیدهای رایگان که حدود چهار ساعت به طول می انجامد دانش آموزان علاوه بر مرکز دفن زباله، از شرایط و مراحل دفن و پناهگاه سگ ها نیز بازدید و سپس در کلاس های آموزشی که از قبل پیش بینی شده شرکت می کنند.

وی با اشاره به تمهیدات بهداشتی لازم که از سوی سازمان برای دانش آموزان در نظر گرفته شده اذعان کرد: شرایط ایمنی و بهداشتی محل کاملا رعایت شده و ماسک، کاور و کلاه برای آن ها تهیه می شود تا در در محیطی ایزوله از این مرکز بازدید کنند.

رئیس سازمان پسماند شهرداری کرج در پایان سخنان خود تصریح کرد: به نظر می رسد تأثیر این نوع بازدیدها بسیار بیشتر از گفت و گو باشد و دانش آموزی که از نزدیک این مرکز را مشاهده کند پس از آن دیگر مانند گذشته تولید زباله نخواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار