مدیرعامل شرکت آبفار استان قم:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: چاه، چشمه، قنات، آب سطحی و آب شیرین‌کن‌ها از منابع تأمین آب آشامیدنی روستاهای زیر پوشش است که این منایع بسیار محدود هستند، بنابراین باید به طور مطلوب مدیریت شوند.
کد خبر: ۷۸۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰ 18 August 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم، علیجان صادق‌پور اظهار کرد: با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی و تنوع تولیدات استفاده از سیستم‌های پیشرفته در تأسیسات آبرسانی با هدف افزایش راندمان بهره‌برداری و مدیریت انرژی امری ضروری است.

وی چاه، چشمه، قنات، آب سطحی و آب شیرین‌کن‌ها را از منابع تأمین آب آشامیدنی روستاهای زیر پوشش نامید و گفت: این منابع بسیار محدود هستند، بنابراین باید به نحو مطلوب مدیریت شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم با بیان اینکه تعداد 90 حلقه چاه، هشت چشمه و 18 رشته قنات در تامین آب روستاهای زیر پوشش وجود دارد، افزود: شرکت آب و فاضلاب تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا آبرسانی از این منابع به بهترین نحو صورت بگیرد و لحظه‌ای دچار اختلال نشود.

وی از تأمین الکتروپمپ رزرو برای تمام چاه‌ها خبر داد و افزود: به طور معمول در مکان‌هایی که آبرسانی امری ضروری است و وقفه در آن سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود از پمپ‌های ذخیره استفاده می‌شود تا در صورت توقف پمپ اصلی وارد مدار شده و از وقفه در آبرسانی جلوگیری می‌کند که در این راستا چاه‌های استان به الکتروپمپ‌های ذخیره مجهز شده‌اند.

صادق‌پور تصریح کرد: در سیستم‌های پمپاژ، پمپ را طوری انتخاب می‌کنیم که با توجه به شرایط کاری از نظر دبی و فشار بالاترین راندمان را داشته باشد.

وی علاوه بر تأمین الکتروپمپ ذخیره برای تمام چاه‌ها، استقرار سامانه پایش تأسیسات، پرداخت تمام حقوق، مزایا و معوقات پرسنل و بازنشستگان و همچنین مستندسازی املاک و مستحدثات با استفاده از بخش خصوصی را از دیگر اقدامات شرکت آبفا روستایی نام برد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم در پایان با بیان اینکه همه ما در مقابل بهینه مصرف کردن آب مسئولیم، عنوان کرد: اگر با قطعی آب مواجه شویم و سختی آن را لمس کنیم آن وقت ارزشش را بیشتر درک خواهیم کرد، با این حال شرکت‌های آب و فاضلاب شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا مشترکان آنها همیشه به صورت مطلوب و با کیفیت از این مایه حیات برخوردار باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار