مدیر دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت آب و فاضلاب جنوب‌شرق استان تهران از برگزاری "جشنواره نخستین واژه آب " در شهرستان قرچک خبر داد.
کد خبر: ۷۹۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 11 November 2019

به گزارش تابناک تهران، سعید محمدیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره فرهنگی و آموزشی با هدف فرهنگ سازی مصرف بهینه آب با همکاری ادارات تربیت‌بدنی و آموزش و پرورش قرچک برگزار شد که طی آن ۲۰۰ نفر از دانش آموزان دوره ابتدایی با حضور در سامانه آب‌شیرین‌کن قرچک، روش‌های صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب آشنا شدند.
وی گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با اهداف صرفه جویی، هشدار بحران کم آبی و اشاعه فرهنگ مصرف بهینه آب از اهداف این جشنواره است تا در سایه ارائه این آموزش ها زمینه کاهش مصرف آب در سطح مناطق مختلف شهرستان های جنوب شرق استان تهران فراهم شود.
محمدیان افزود: در یازدهمین دوره جشنواره نخستین واژه آب، دانش آموزان ضمن شرکت در برنامه‌های نمایشی و تصویری، با برگزاری مسابقات مختلف، روش‌های جلوگیری هدر رفت آب و نحوه مصرف صحیح این مایه حیات را آموزش دیدند.
وی از برگزاری مسابقات نقاشی، ایجاد تشکل‌های حامی آب و توزیع جورچین‌های آبی از دیگر برنامه‌های تبلیغی یازدهمین دوره جشنواره نخستین واژه آب یاد کرد.
مدیر دفتر روابط عمومی و اطلاع رسانی شرکت آب و فاضلاب جنوبی شرقی تهران افزود: دانش آموزان سفیران شرکت آب و فاضلاب هستند که می توانند آموخته های خود را به خانواده ها منتقل نموده و فرهنگ مصرف بهینه آب را در جامعه نهادینه کنند.
شرکت آبفای جنوب‌ شرقی استان وظیفه تأمین آب مناطق شهری شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت را بر عهده دارد.
بخشی عمده‌ای از آب مورد نیاز این مناطق از منابع زیرزمینی و بخشی دیگر از طریق حق‌آبه سد ماملو تأمین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار