فرماندار تهران گفت: چهار هزار محل نظیر مسجد، مدرسه و ساختمان‌های مناسب که امکان برگزاری شعبه در آنها وجود دارد در تهران برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شناسایی و در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۷۹۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 13 November 2019
فرماندار: ۴ هزار شعبه اخذ رای انتخابات مجلس در تهران در نظر گرفته شد

به گزارش تابناک تهران، عیسی فرهادی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه ستاد انتخابات حوزه انتخابیه تهران گفت: با هماهنگی که با ستاد انتخابات استان و هیات نظارت به عمل آمد در صدد هستیم که در کنار شعبی که سابقه تراکم رای دهنده در دوره های گذشته داشته اند شعبه های دیگری ایجاد تا رای مردم راحت تر اخذ شود.

وی با بیان اینکه تهران یکی از مراکز انتخابیه مهم کشور است که ۳۰ نماینده برای مجلس شورای اسلامی در تهران انتخاب می‌شود ادامه داد: چهار حوزه انتخابیه در فرمانداری تهران برای اقلیت های دینی در سطح کشور با مرکزیت حوزه انتخابیه فرمانداری تهران در نظر گرفته شده و مرکز حوزه انتخابیه میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری استان تهران نیز در فرمانداری تهران ایجاد شده است.

فرهادی تصریح کرد: آمادگی ما براساس تجربه و انتخابات فراوانی که در تاکنون انجام شده بیشتر از گذشته است و با امکانات و تجربه بیشتری ثبت نام از علاقه مندان به شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری انجام می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد شعب یا صندوق‌های رای افزایش می‌یابد گفت: قطعا شعب و صندوق های رای در صورت نیاز افزایش می‌یابد.

فرهادی افزود: عمدتا شعب ثابت هستند چراکه جمعیت تهران به نحوی است که اگر  شعبه سیار در جایی ایجاد شود به شعبه ثابت تبدیل می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران و رئیس ستاد انتخابات استان نیز در این آیین با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبان مجلس یازدهم شورای اسلامی از ۱۰ آذرماه با دستور وزیر کشور آغاز می‌شود گفت: داوطلبان تا پایان وقت اداری ۱۶ آذرماه سالجاری به مدت یک هفته از ساعت ۸ صبح تا شش بعدازظهر می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

شکرالله حسن بیگی افزود: همانطور که در قانون اشاره شده داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی با در دست داشتن مدارک و مستندات لازم به مراکز حوزه انتخابیه شهر و شهرستان های تهران(فرمانداری ها) یا وزارت کشور و داوطلبانی که در خارج از کشور هستند به سفارت خانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی مراجعه کنند. 

وی تصریح کرد: حوزه انتخابیه شهر تهران شامل شهرهای تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دو دور به تاریخ‌های ۲ اسفند ۱۳۹۸ و اردیبهشت ۱۳۹۹(دور دوم) برگزار خواهد شد.

همچنین اولین انتخابات میان‌دوره‌ای دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم نیز به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار