رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بارش برف دیروز در تهران گفت: نمی‌توان گفت که شهرداری دراین موضوع غافگیر شد اما به نظر می‌آید می‌توانست بهتر عمل کند.
کد خبر: ۷۹۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 17 November 2019

به گزارش تابناک تهران، محسن هاشمی روز یکشنبه در حاشیه یکصدوهفتادوششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: موضوع ترافیک و آلودگی هوا نشان داد که باید بیشترین حمایت را از حمل و نقل عمومی در کشور را داشته باشیم.

وی ادامه داد: طی آلودگی ۱۰ سال گذشته قوانین حمایتی از حمل و نقل عمومی اعمال نشده و باعث تضعیف حمل و نقل عمومی شده است.

به گفته هاشمی قرار بود سهمی برای حمل و نقل عمومی در زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها برای توسعه حمل و نقل دیده شود اما با افزایش قیمت بنزین این بار هم حمایت از حمل و نقل عمومی پیش بینی نشده است.

رئیس شورای شهر تهران از دولت درخواست کرد: سهم حمل و نقل عمومی با قید فوریت تزریق شود.

رایزنی با جهانگیری برای افزایش نرخ کرایه تاکسی

هاشمی همچنین از رایزنی با معاون اول رئیس جمهوری و ستاد تنظیم بازار برای افزایش کرایه تاکسی خبر داد و گفت: در این خصوص پس از رایزنی نتیجه را به شورا اعلام می کنم.

وی ادامه داد: سیاست دولت عدم افزایش مواردی است که مربوط به افزایش مصرف سوخت می شود اما اگر این موضوع معطل بماند باز شاهد افزایش پراکنده و خودسرانه نرخ کرایه ها خواهیم بود.

رئیس شورای شهر تهران درخصوص هدف از سفرش به آذربایجان گفت: این سفر چند منظوره بود و علاوه بر حضور در کنگره کارگزاران اردبیل و بازدید از مناطق زلزله زده آذربایجان از شرکتی که مدعی تولید اتوبوس برقی بود بازدید کردم.

هاشمی در خصوص جزئیات جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورا با شهردار تهران گفت: شهردار تهران در این جلسه به صورت داوطلبانه حضور داشت و در خصوص مسائل روز گذشته توضیحاتی ارائه داد.

وی ادامه داد: برخی مناطق از جمله منطقه ۱، ۲، ۵ و بخشی از منطقه ۲۲ مشکلاتی داشتند که قرار شد گزارش جامع در این خصوص تهیه و به شورا ارسال شود.

هاشمی همچنین با اشاره به سخنان شهردار گفت: شروع برف روز گذشته همزمان با پیک ترافیک بود و امکان حضور ماشین آلات برف روبی به این دلیل وجود نداشت.

وی ادامه داد: برخی مناطق به دلیل آنکه مطمئن نبودند که برف می بارد یا نه قصد داشتن نمک و شن پاشی کنند که به دلیل ترافیک این اتفاق دیر هنگام انجام شد.

وی تاکید کرد: مسئولان این مناطق نگران بودند که اگر شب گذشته این شن پاشی انجام شود مورد سوال قرار بگیرند.

هاشمی همچنین از تنبییه برخی  مسئولان مناطق به دلیل قصور در این ماجرا خبر داد و گفت: تا آخر زمستان دیگر مشکلی با بارش برف و باران در تهران نخواهیم داشت.

رئیس شورای شهرتهران همچنین گفت: حناچی قصد داشت روز گذشته با مردم تهران درخصوص مسائل مربوط به بارندگی صحبت کند اما گویا صدا و سیما این فرصت را به وی نداده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار