سرمربی تیم ملی موج سواری و استندآپ پدل ایران گفت: برای اینکه بتوانیم رشته موج سواری ایران را همانند استندآپ پدل در جایگاه نخست آسیا قرار دهیم، باید به فکر توسعه این رشته در استان‌های غیرساحلی باشیم.
کد خبر: ۸۰۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 26 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،پیام یلوه ، با اشاره به حضور موفقیت آمیز تیم ملی ایران در اولین دوره رقابت‌های آسیایی موج سواری و استندآپ پدل، اظهار کرد: برای حضور در این رقابت‌ها که به میزبانی کشور چین برگزار شد، از ایران هشت ورزشکار زن و مرد اعزام شدند.

وی تصریح کرد: هرچند رقبای سختی مانند ژاپن، چین و تایوان را در این رقابت‌ها داشتیم، اما خوشبختانه ورزشکاران ایرانی در بخش استندآپ پدل در جایگاه نخست آسیا قرار گرفتند و در بخش موج سواری نیز هفتم شدیم.

سرمربی تیم ملی موج سواری ایران در پاسخ به چرایی عملکرد ضعیف ورزشکاران موج سواری ایران در این رقابت‌ها هم گفت: نمی‌توان گفت در این بخش عملکرد ضعیفی داشته‌ایم، چراکه ورزشکار ما در شرایطی سخت و بین 70 ورزشکار شرکت کننده هفتم شد که برای اولین دوره حضورمان عملکرد بدی نیست.

وی یادآور شد: البته باید به این مسئله هم توجه کرد که موج سواری رشته‌ای است که روی امواج دریا انجام می‌گیرد، برای همین درحال حاضر این رشته تنها در چهار شهر انزلی، مازندران، قشم و چابهار راه اندازی شده که با این کمبود محیط تمرینی و کمبود امکانات در کشور هنوز مدال آوری برایمان سخت است.

یلوه از تلاش برای راه اندازی رشته موج سواری در تهران و کرمانشاه هم خبرداد و گفت: اخیرا در تهران اقداماتی برای راه اندازی جایگاهی که بتواند امواج دریا را برای ورزش موج سواری شبیه سازی کند شروع شده و در کرمانشاه هم بدنبال چنین موضوعی هستیم و آن را پیگیری می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم این رشته را جدای از استان‌های ساحلی کشور در سایر مراکز استان‌ها هم راه اندازی کنیم، قطعا در سال‌های آینده در این بخش هم در جایگاه اول آسیا قرار خواهیم گرفت.

سرمربی تیم ملی استندآپ پدل در ادامه عنوان کرد: 10 استان کشور تاکنون رشته استندآپ پدل را راه اندازی کرده‌اند و خوشبختانه این رشته در ایران به جایگاه خوبی رسیده، تاجایی که با وجود ورزشکاران خوبی که در آن داریم قهرمان آسیا شدیم.

این مربی کرمانشاهی تصریح کرد: رشته استندآپ پدل یکی دو سالی است در کرمانشاه راه اندازی شده و ورزشکاران زیادی هم جذب کرده‌ایم، اما هنوز به جایگاهی در این رشته نرسیده‌ایم که بتوانیم ورزشکار ملی پوش داشته باشیم.

یلوه یکی از علل گرایش کم علاقمندان به دو رشته موج سواری و استندآپ پدل را گرانی تجهیزات آن دانست و گفت: برای اینکه ورزشکاری به این رشته ورود کند، نیاز به تجهیزاتی همانند تخته تمرین دارد که این تخته بین پنج تا 30 میلیون تومان برای ورزشکار تمام می‌شود.

وی یادآور شد: البته در شرایط فعلی هیات انجمن‌های ورزشی کرمانشاه با خرید تجهیزات مورد نیاز شرایطی را فراهم کرده تا ورزشکاران علاقمند به استندآپ پدل بدون آنکه نیاز به خرید تخته و تجهیزات داشته باشند، وارد این رشته شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار