عملیات نجات ۴ کوهنورد محبوس شده در قله های اطراف قلعه مازیار شب گذشته (یکشنبه) با تلاش ۱۷ نجاتگر تخصصی کوهستان هلال احمر شمیرانات و ۵ نیرو از آتش نشانی فشم با موفقیت به پایان رسید.
کد خبر: ۸۰۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 23 December 2019

به گزارش تابناک تهران، حسن فراهانی، رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیرو اعلام حادثه از طریق سامانه ۱۱۲ امداد به جمعیت هلال احمر شهرستان مبنی بر اینکه چهار کوهنورد آقا در قُلَلِ اطراف قلعه مازیار، محبوس شده و با توجه به تاریکی و برودت هوا و حجم زیاد برف و صعب العبور بودن منطقه حادثه، توان برگشت به پایین را ندارند،  پس از توصیه های ایمنی مدیر کشیک ERC
سریعاً یک تیم ۵ نفره با تمامی تجهیزات امداد و نجات با عنوان تیم پیش رو به منطقه اعزام شد.

وی تشریح کرد: سپس پس از ارزیابی محیطی تیم پیشرو، درخواست تیم پشتیبان شد که بلافاصله دو خودروی امدادی، متشکل از ۱۲ نجاتگر تخصصی کوهستان سریعاً به منطقه امامه فشم اعزام شدند.

این مقام مسئول گفت: این عملیات از ساعت ۱۹ آغاز و پس از ۸ ساعت تثبیت پزشکی و فیزیکی و رهاسازی، گمشدگان و محبوس شدگان در ساعت ۳ بامداد امروز با رضایت شخصی مرخص شدند.

به گزارش ایرنا، در شمال شرقی روستای امامه (از توابع بخش رودبار قصران) و در ارتفاعات مشرف به دره ای که به «باغ تنگه» مشهور است، بقایای قلعه ای قدیمی وجود دارد که به قلعه امامه یا قلعه مازیار معروف است.

فراهانی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می‌دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار