معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه تولید کننده‌ها چند ماه برای پرورش دام تلاش می‌کنند اما حاشیه سود بسیار کمتری نسبت به دلالان و واسطه‌ها دریافت می‌کنند گفت: به دنبال از بین بردن حباب قیمت گوشت در بازار هستیم.
کد خبر: ۸۰۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 24 December 2019

به گزارش تابناک تهران، محمد امامی امین عصر دوشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران افزود: قیمت گوشت دام زنده ۲۳ هزارو ۵۰۰ تا ۲۴ هزار تومان است که بر اساس نظر کارشناسان از لاشه دام سنگین ۵۰ درصد گوشت استخراج می‌شود که با این احتساب قیمت تمام شده باید ۴۷ یا ۴۸ هزار تومان باشد و با نرخ ۶۲ یا ۶۳ هزار تومان به دست مصرف کننده برسد در حالیکه به دلیل حاشیه سود غیرمتعارف دلالان قیمت گوشت بیشتر از این مبلغ است.

وی ادامه داد: واسطه‌ها و دلالان از کشتارگاه‌های دام تا رسیدن گوشت به سفره مردم حاشیه سود زیادی دریافت می‌کنند و این امر باعث ایجاد حباب در بازار گوشت قرمز شده است و ما به دنبال این هستیم تا با مشارکت تولیدکنندگان، تعاونی روستایی، جهاد کشاورزی و فرمانداران استان تهران دام سنگین به صورت مستقیم در سطح استان عرضه شود.

امامی امین با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار راس دام سنگین آماده ذبح در استان تهران وجود دارد اما به دلیل اشباع شدن بازار تاکنون ذبح نشده اند، تصریح کرد: با مدیریت این موضوع تلاش می‌کنیم حاشیه سود برای واسطه ها کم و سود بیشتری نصیب تولیدکننده‌ها شود و مصرف کننده‌ها نیز بتوانند با قیمت مناسب گوشت را خریداری کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه بانک‌های استان وجود دارد افزود: عملا در برخی موارد مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی یا کارگروه رفع موانع تولید در بدنه اجرایی چندان مورد توجه بانک ها قرار نمی‌گیرد.

امامی امین با بیان اینکه روسای بانک ها با مصوبات مهم دستگاه های اجرایی که برای اختصاص تسهیلات به بانک ها ارسال می شود همچون مصوبات عادی برخورد می کنند گفت: نماینده بانک مرکزی قول مساعد داده تا این موضوع را به صورت جدی از بانک های استان پیگیری کند.

وی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان تهران گفت: بسیاری از صنایع درخواست افزایش خطوط تولید و ظرفیت را دارند اما موانعی از جمله ماده ۱۱ قانون هوای پاک، ممنوعیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر، مالیات بر ارزش افزوده، قوانین بانک ها و تامین اجتماعی بر سر راه واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گرفته که باید به طور کلی بررسی و راهکارهایی برای آنها در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار