کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه برای پنجمین روز متوالی از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شاخص لحظه‌ای ۱۳۴ ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان) قرار گرفت.
کد خبر: ۸۰۸۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ 24 December 2019

به گزارش تابناک تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بر روی شاخص ۱۴۷ برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان) بود.
در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۸۰ و منواکسید کربن با شاخص ۳۹ بوده است.
بر این اساس، ایستگاه‌های شهر ری (منطقه ۲۰) با شاخص ۱۶۸ ، شاد آباد (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۶۴ و پارک قائم (منطقه ۱۸) با شاخص ۱۶۳ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.
همچنین ایستگاه‌های شهرک چشمه(منطقه ۲۲) با شاخص ۹۴، مسعودیه (منطقه ۱۵) با شاخص ۹۷ و گلبرگ(منطقه۸) با شاخص ۱۰۳کمترین آلایندگی را در سطح مناطق تهران طی این مدت داشتند.
«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»
استاندار تهران اعلام کرده است: همه مدارس استان تهران در همه مقاطع به غیر از مدارس شهرستان فیروزکوه و دماوند تا پایان هفته و به دلیل افزایش آلودگی هوا تعطیل است.
هواشناسی تهران نیز روز گذشته اعلام کرد: تا روز پنجشنبه به دلیل پایداری جو و نوزیدن باد مناسب در تهران آسمان این استان غبار آلود پیش بینی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار