شهردار ایلام:
شهردار ایلام گفت: ۱۲۳ ساختمان و اضافه بنای بخش دولتی یا شخصی که خارج از ضابطه و پروانه ساخت احداث شده‌اند با تایید مراجع قضایی و نظامی و برابر کمیسون ماده ۱۰۰ قلع و تخریب می‌شوند.
کد خبر: ۸۰۹۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 28 December 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ طالب صادقیان اظهار داشت: طبق قانون برای ساخت هر بنا باید پروانه ساخت از شهرداری اخذ شود و شهرداری اجازه برخورد با ساختمان‌های بدون پروانه ساخت را دارد.

وی با بیان اینکه به طور مکرر به مالکان دولتی یا خصوصی این بناها اخطاریه در مورد تخلف در ساخت بناهای فاقد مجوز داده شده است، افزود: برای این منظور نیروی انتظامی باید یک گروه ویژه قلع بناهای غیرمجاز را تشکیل دهد تا با همکاری ماموران دایره اجراییات شهرداری این بناهای غیرمجاز قلع و تخریب شوند.

صادقیان تاکید کرد: اگر میزان جرایم برای هر اضافه بنا یا ساختمان غیرمجاز بیشتر از هزینه تمام شده و حتی فروش ملک شود و برای مالک، ساخت بنا در برابر جریمه‌های زیاد توجیه اقتصادی نداشته باشد افراد به دنبال ایجاد و ساخت بناهای خارج از ضابطه و فاقد پروانه ساخت نمی‌روند.

وی اضافه کرد: عمده تخلف‌ها در این ساختمان‌ها تصرف زمینی یا هوایی کوچه و معابر عمومی و سد معبر بوده یا اینکه فرد برای ساخت چند واحد مشخص پروانه ساخت گرفته اما اقدام به ایجاد اضافه بنا بدون مجوز کرده است که این موارد تخلف در اصول شهرسازی محسوب می‌شود.

تاخیر در تصویب طرح جامع شهر ایلام/الحاق روستاهای حاشیه به شهر ایلام آسیب‌ها را افزایش می‌دهد

شهردار ایلام در مورد طرح جامع شهر ایلام اظهار داشت: مطابق قانون، طرح جامع شهری هر ۱۰ سال یکبار باتوجه به تغییرات و نیازهای جدید شهری باید تدوین، تصویب و اجرایی شود اما طرح جامع دهه ۹۰ شهر ایلام که باید پایان سال ۸۹ تصویب می‌شد حدود ۶ ماه گذشته به تصویب رسید.

صادقیان افزود: این طرح ویرایش و بازنگری شده است و در سال جاری از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به تصویب رسید که در بازنگری‌های جدید نیازهای دهه بعد نیز گنجانده شده است.

وی تاکید کرد: طرح جامع شهری نقشه راه و سند بالادستی و یک پیش نیاز برای اجرای طرح‌های عمرانی در محدوده شهر است و امکان ایجاد یا افزایش فضاهای سبز، امکانات رفاهی، درمانی، آموزشی و فرهنگی هنری در نقاط مختلف شهر میسر می‌شود و همچنین الحاق مناطق حاشیه‌نشین یا روستاهای نزدیک به شهر بر این اساس انجام می‌گیرد.

وی افزود: در سند جامع شهری روستاهای بانقلان، هفت چشمه، فاطمیه و چالسرا که از نظر بعد مسافت فاصله‌ای با محدوده شهر ایلام ندارند به شهر الحاق شده‌اند در حالیکه این مناطق فاکتورهای لازم برای شهرنشینی را ندارند.

شهردار ایلام یادآور شد: الحاق این مناطق روستایی به شهر با توجه به عدم وجود زیرساخت‌های لازم شهرنشینی به تدریج آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را افزایش می‌دهد و هنوز این روستاها با توجه به بافت و ساختاری که دارند شرایط و استانداردهای لازم برای تبدیل به شهر ندارند.

صادقیان تاکید کرد: الحاق روستاهای پایین دست ایلام به شهر باید بازنگری شود تا زمانی که استاندارهای لازم در این مناطق فراهم شود.

شهر ایلام ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار