رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تهران در بودجه سال ۹۹ با بی مهری روبرو شده است، گفت: حق شهروندان تهرانی در بودجه سال ۹۹ تضییع شده است.
کد خبر: ۸۰۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 30 December 2019

به گزارش تابناک تهران، «محسن هاشمی» روز یکشنبه در یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورا، با بیان اینکه فرصتی شد تا بودجه ارایه شده دولت به مجلس در تاریخ ۱۷ آذرماه را بررسی کنم، عنوان کرد: در بودجه یک هزار و ۹۶۰ میلیارد تومانی دولت در سال ۹۹ ، سهم محیط زیست، مسکن، عمران شهری برای هر ایرانی فقط ۲ هزار تومان است.

وی گفت: سرانه آموزش و پرورش ۹۶۰ تومان است اما سهم شهروندان در آلودگی هوا و محیط زیست بسیار پایین است. 

هاشمی گفت: سهم محیط زیست هفت هزار تومان و کمتر از ۱۰ هزار تومان است.

رئیس شورای اسلامی شهر  تهران با بیان اینکه، در بین استان‌ها هم استان تهران و شهر تهران در پایین ترین رده قرار دارد، عنوان کرد: سهم استان تهران از بودجه کشور کمتر از ۶۰ هزار تومان نسبت به جمعیت این استان است.

وی ادامه داد: این اعداد نشان می دهد که بودجه محیط زیست، و حمل و نقل عمومی نزدیک به صفر است .

هاشمی تاکید کرد: با مشکلاتی که در این حوزه در تهران وجود دارد انتظار ما از نمایندگان تهران و شهردار تهران که درباره قانون گرایی و گریزی حق دارند، برای احقاق حقوق شهروندان تهرانی تلاش کنند.
وی گفت: نمایندگان سایر کلان شهرها هم این موضوع را دنبال کنند .

وی با بیان اینکه تهران به ۳۰ هزار تومان برای حمل و نقل عمومی نیاز دارد، ادامه داد: وضعیت تهران و ازدحام شدید مردم در مترو و اتوبوس معضل شده است و موجب می شود سال دیگر همین موقع موجب هجمه باشیم که چرا برای تهران کاری انجام نمی شود .

وی در ادامه سخنان خود خسارت ناشی از تعطیلی تهران را روزانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش میلاد حضرت مسیح را تبریک گفت.

مصوبه تامین اتوبوس برای پایتخت توسط جهانگیری ابلاغ شد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین اعلام کرد که مصوبه تامین اتوبوس برای پایتخت توسط دولت از سوی معاون رئیس جمهوری ابلاغ شده ولی تحویل اتوبوس ها مشخص نشده است.

وی ادامه داد: کار شورا از جنس نظارت و تصویب قانون است اما پیگیر گسترش حمل و نقل عمومی پایتخت هستیم.

هاشمی همچنین به جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضای شورا با حضور جوادی یگانه معاون اجتماعی شهردار تهران اشاره کرد و افزود: در این جلسه در خصوص لایحه تهران ۱۴۰۰ صحبت و مقرر شد لایحه شهرداری در این خصوص که به شورا ارسال شده دوباره با نظر اعضای شورا اصلاح شود.

به گفته وی، لایحه تهران ۱۴۰۰ که توسط شهرداری تهران به شورا ارسال شده بود نتوانسته نظر اعضای شورا را جلب کند و محتوای پری نداشت.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: تهران ۱۴۰۰ بسیار مهم است و باید نگاهی جامع و دقیق به مباحث ۱۰۰ سال اخیر تهران از نظر فرهنگی و کلیه مباحث داشته باشیم.

افتتاح قطار گلشهر به هشتگرد

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش گفت که قطار گلشهر به هشتگرد قرار است به زودی افتتاح شود و بهره برداری را به شهرداری تهران سپرده اند.

وی ادامه داد: قرار است قطارهای ۲ طبقه صادقیه که به کرج و سپس به هشتگرد برود یعنی ۲۵ کیلومتر بیشتر و در این خصوص باید سوبسید و یارانه دولت به شهرداری اختصاص یابد.

توپ در زمین شهرداری تهران است
وی در پایان جلسه در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس جلسه ای که با معاون اول رییس جمهوری داشتیم ۶ هزار میلیارد تومان به حمل نقل عمومی از طریق ساخت سه هزار اتوبوس در داخل مصوب شد .

هاشمی ادامه داد: ۳ هزار اتوبوس برای تهران و ۳ هزار برای کلان شهرها  اختصاص می یابد و  حداقل هزار اتوبوس در تهران و کلان شهرها نیز بازسازی می شود .

رییس شورای تهران ادامه داد: مجموعا سه هزار اتوبوس نو و هزار  اتوبوس نوسازی شده به تهران وارد می‌شود .

هاشمی درباره تامین واگن مترو هم گفت: تامین واگن مترو هم مصوب و ابلاغ شد که  اعتبار اسنادی به ۶۳۰ واگن اختصاص یابند و توسط بانک مرکزی تأمین شود.

هاشمی تاکید کرد: الان توپ در زمین شهرداری است و شهرداری باید این اعتبار را در مدت دو سال به اتوبوس و مترو تبدیل کنند.

وی گفت: اکنون دولت مصوبه را داده و همه دستگاه‌ها قول همکاری دادند .

هاشمی در ادامه با اشاره به ضمانت این مصوبه گفت: در کشور ما به دلایل مختلف ناهماهنگی وجود دارد و مسئولیت مدیران است که با پیگیری این تصمیمات را اجرایی کنند .

وی ادامه داد: مدیران شبانه روز پیگیر بکنند و هرکجا به مشکل خوردند یا مردم و مسئولان مطرح کنند .

هاشمی در ادامه با اشاره به مبلغ ۴۵ هزار میلیارد تومان طلب حمل و نقل عمومی کشور از هدفمندی سازی یارانه ها تاکید کرد: هم دیوان عدالت و هم سازمان بازرسی باید در این خصوص حساس باشند .

هاشمی ادامه داد: سازمان بازرسی باید پیگری کند که چرا سهم حمل و نقل از هدفمندی پرداخت نشده و این عدد در اختیار حمل و نقل عمومی کل کشور قرار گیرد.

وی درباره سهم حمل و نقل از محل صرفه جویی سوخت اعلام کرد: بر اساس قوانین موجود، هر واگن یا اتوبوس که وارد حمل و نقل می کنید موجب ۹.۵ سنت صرفه‌جویی سوخت می شود .

وی گفت: سهم تهران یکی میلیون و ۶۰۰ هزار دلار شده است که باید پیگیری و نقد شود. 

وی درباره انتصاب معاون حمل و نقل شهردار تهران هم گفت: اکنون این معاونت سرپرست دارد و ایشان مدیر سابقه داری است و می‌تواند موضوعات را پیگیری کند .

هاشمی در پاسخ به این پرسش که شما از شهردار تهران انتقاد کردید و وی را  بی جسارت خواندید، گفت: از ایشان انتقاد نکردم و در این خصوص صحبت نمی کنم .

هاشمی درباره زمان تسلیم بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران به شورا، هم گفت: براساس قانون بودجه تا ۱۵ دی باید برسد. 
وی گفت: حداکثر  تا ۲۵ دی شاهد آن ارسال بودجه خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره طرح اصلاح ساختار شهرداری هم گفت: لایحه کاهش معاونت‌ها از ۹ به ۷ به شورا ارسال شده است .

وی درباره جزییات این لایحه گفت: من هنوز لایحه را ندیدم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار