لزوم آسيب‌شناسي‌ وجود زندان‌هاي بزرگ در استان البرز
وجود زندان‌هاي بزرگ در البرز آسيب‌هاي اجتماعي بسياري براي مردم به همراه داشته و دارد، به صورتي كه برخي از كارشناسان معتقدند البرزي‌ها تاوان جرائم رخ داده در ديگر استان‌ها را مي‌پردازند.
کد خبر: ۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶ 24 January 2015
به گزارش تابناك – البرز: استان البرز از نظر گستردگي كمتر از 2 درصد خاك كشور را در بر مي‌گيرد.
اين استان داراي جمعيتي بالغ بر 3 ميليون نفر بوده كه در حدود يك بيستم و پنجم جمعيت ايران است.
با اين وجود 4 زندان بزرگ كشور مانند زندان‌ قزلحصار و رجائي‌شهر در استان البرز قرار داشته كه زندان رجائي‌شهر هم اكنون با رشد و گستردگي شهرستان كرج، در مناطق مركزي اين شهرستان واقع شده است.
وجود اين زندان‌ها آسيب‌هاي اجتماعي بسياري براي ساكنان استان البرز به همراه داشته و دارد، به صورتي كه برخي از كارشناسان معتقدند البرزي‌ها تاوان جرائم رخ داده در ديگر استان‌ها را مي‌پردازند.
اين معضل سال‌ها است كه در جلسات مختلف  از سوي مسئولان البرزي مطرح و پيگيري‌هايي براي خروج زندانيان ديگر استان‌ها از اين مراكز انجام شده است.
حتي چندي پيش دادستان تهران دستور داد كه زندانيان جرائمي چون سرقت به زندان‌هاي استان البرز منتقل نشوند.
از سوي ديگر آسيب‌هاي زيست‌محيطي بسياري اين زندان‌ها براي استان البرز به همراه داشته است. از جمله آنكه ورود فاضلاب زندان قزلحصار، اعتراض جدي مردم ساكن اين منطقه را به همراه داشته است.
در همين رابطه يكي از اعضاي شورای اسلامی شهر کرج مي‌گويد: مدیریت شهری بودجه مناسبی برای اتصال فاضلاب زندان قزلحصار به فاضلاب شهری در نظر گرفته است. 
محمدصادق باغستانی با تاکید بر لزوم همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها برای توسعه شهری در همه بخش‌ها، اظهار داشت: اگر همه دستگاه‌ها به وظایف خود به درستی عمل کنند اتفاقات ناگوار به ویژه در حوزه سلامت و بهداشت در شهر نمی‌افتد و انتظار می‌رود در این بخش همه کمک کنیم.
وی بیان کرد: مدیریت شهری بودجه مناسبی برای اتصال فاضلاب زندان قزلحصار به فاضلاب شهری در نظر گرفته که وظیفه آن محسوب نمی‌شود و تنها برای رعایت حال شهروندان دست به چنین اقدامی زده است.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر کرج با اشاره به اینکه از لحاظ ساختاری این امر وظیفه دیگر سازمان‌ها نیز محسوب می‌شود، گفت: البته فعالیت‌های شهری که از طریق شهرداری و شورای شهر انجام می‌شود از طریق بودجه‌های عمرانی شهر هزینه است اما باید دستگاه‌های اجرایی در جذب منابع ملی شورا کمک کنند.
باغستانی با اشاره به اینکه در مجموع دستگاه‌های البرز در جذب این اعتبارات کوتاهی می‌کنند، تصریح کرد: اگر پیگیری و رایزنی مناسب برای دریافت بودجه‌های درست و تعریف شده‌ انجام شود، می‌توانیم سرانه‌های خدماتی مردم را افزایش دهیم اما وقتی انجام نمی‌شود، ناچار به هزینه‌ آن در موضوعات دیگر می‌شویم.
عضو شورای شهر کرج بیان کرد: در بسیاری از موضوعات مانند قطار شهری، ساخت پل‌ بر روی اتوبان، بزرگراه‌های شمالی و جنوبی از بودجه‌های شهر استفاده می‌شود که باید صرف خدمات رفاهی مردم شهر شود که امر پسندیده‌ای نیست و نباید احساس رضایت کنیم.
وی اظهار داشت: زمانی که نیاز و کمبودی وجود دارد همکاری لازم صورت می‌گیرد اما گاهی متاسفانه انجام این امور به عنوان وظیفه برای مدیریت شهری محسوب می‌شود.
باغستانی گفت: شورای شهر بالغ بر 600 میلیون تومان برای ساخت مکانی در ورودی زندان قزلحصار برای تسهیل در رفت‌وآمد و مراجعه‌کنندگان مصوب کرده است تا از وضعیت نابسامان کنونی خارج شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار