رسانه‌های جهان با پوشش تشییع پیکر شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در تهران، به حضور وسیع مردم اشاره کردند.
کد خبر: ۸۱۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 06 January 2020

رسانه‌های منطقه و جهان امروز (دوشنبه) تشییع پیکر شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان را در تهران پوشش دادند.

پایگاه خبری روسیا الیوم تشییع پیکر سردار سلیمانی و همرزمانش را بزرگ‌ترین مراسم تشییع در تاریخ توصیف کرد و گزارش داد: «میلیون‌ها ایرانی برای حضور در مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و همراهانش به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی در محکومیت این حمله آمریکا سر دادند».

روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن نیز با اشاره به حضور گسترده مردم، سخنان سردار سرتیپ «اسماعیل قاآنی» فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران در این مراسم را پوشش داد و نوشت: «فرمانده جدید قول ادامه راه سلیمانی و اخراج آمریکایی‌ها از منطقه را داد.»


تصویر خبر روزنامه الشرق الاوسط

 

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارش خود آورد: «سوگواران در خیابان‌های تهران صف کشیدند تا به قاسم سلیمانی فرمانده نظامی ایران که در حمله هوایی ایالات متحده کشته شد، ادای احترام کنند».

به روایت این رسانه، «خبرنگاران خبرگزاری فرانسه گزارش دادند، جمعیت حاضر در دانشگاه تهران قبل از حضور آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم در مراسم نماز برای این ژنرال مقتول، تصاویر و پرتره‌های قهرمانشان (سردار سلیمانی) را در دست داشتند».

خبرگزاری رویترز نیز به جمعیت انبوهی که در مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی شرکت کرده بودند، اشاره کرد و نوشت، میزان جمعیت مردم تهران که در تلویزیون نمایش داده می‌شد، بازتابی از انبوه جمعیتی است که در سال ۱۹۸۹ (۱۳۶۸) در مراسم تشییع آیت‌الله «روح الله خمینی» بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده بودند.

این رسانه به سخنان «زینب سلیمانی» دختر سردار شهید قاسم سلیمانی پرداخت و نوشت که دختر سپهبد سلیمانی در این مراسم تأکید کرد که «روزهای سیاهی» در انتظار ایالات متحده آمریکا است.

شبکه المیادین اما به سخنرانان این مراسم که «زینب سلیمانی» و «اسماعیل هنیه» بودند پرداخت و گفت که سخنرانی این دو نفر معانی بسیاری دارد.

المیادین گفت که سخنرانی هنیه در مراسم تشییع امروز تأکید کرد که محور مقاومت قوی باقی خواهد ماند و قوی‌تر خواهد شد. سخنرانی دختر شهید سلیمانی هم تأکید کرد که انتقام خون شهدا به ناچار گرفته خواهد شد.

المیادین سپس نوشت: «پرچم‌های سرخ در مراسم تشییع امروز تأکید کرد که انتقام این شهدا در نهایت گرفته می‌شود.»

وبگاه روزنامه مصری الاهرام نیز در بازتاب خبر برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در تهران این عنوان را برگزید: «جمعیت زیادی در مراسم تشییع پیکر سلیمانی شرکت کردند و دخترش هشدار داد، روزهای سیاه در انتظار آمریکاست».

الاهرام در ابتدای این گزارش به بخشی از سخنرانی دختر شهید سردار سلیمانی در مراسم تشییع امروز شهدای مقاومت در تهران اشاره کرد و نوشت: «زینب سلیمانی گفت "ترامپ ، خیال نکن با شهادت پدرم همه چیز تمام شد".»


یکی از تصاویر منتشر شده از مراسم امروز در الاهرام

انتهای پیام/ق

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار