پیشتر اینگونه بود که عده ای می خواستند ایده ها و الگوهای فناوری غرب را در کشور پیاده کنند ولی امروز این روال در حال تغییر است و این امر برای ما مسوولیت ایجاد می کند.
کد خبر: ۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۹ 25 February 2015
وحید احمدی روز چهارشنبه در دومین جلسه هم اندیشی نمایندگان استان های دارای مجوز مناطق ویژه علم و فناوری در یزد افزود: استان های دارای مجوز در این بخش، استان های پیشتاز در حوزه فناوری هستند.

دبیرکل شورای عالی عتف (شورای عالی علوم، تحقیقات وفناوری) افزود: پیشتر اینگونه بود که عده ای می خواستند ایده ها و الگوهای فناوری غرب را در کشور پیاده کنند ولی امروز این روال در حال تغییر است و این امر برای ما مسوولیت ایجاد می کند.

احمدی گفت: خوشبختانه امروز خیلی تغییر در نگاهها ایجاد شده و بدنه استانهایی همچون یزد دارای انباشتی از ثروت انسانی و تجربی و مجموعه ای از نگرش های نو است.

وی تاکید کرد: این نگرشها نیازمند همزایی متوازن و مدیریت نوین است تا به مرحله اجرا برسد که البته با توجه به پای کار بودن استانداران، امید زیادی برای رشد حوزه فناوری در کشور داریم.

دبیرکل شورای عالی عتف با اشاره به اینکه معاون اول رییس جمهوری بر لزوم حرکت تمام استانها به سمت حمایت از فناوری تاکید دارد گفت: با وجود حمایت های دولت و استانداران باید تمام استانهای دارای مجوز به هم کمک کنند و اگر استانی به راهکار مناسبی رسید در بقیه استانها الگو شود.

احمدی اضافه کرد: در کنار این امر باید ارتباطات خارجی و داخلی را با حرکتی منسجم، علمی و منظم حفظ کنیم و تیم های تخصصی را برای بررسی موضوعات مختلف تشکیل دهیم.

این مسوول ادامه داد: متاسفانه هنوز هم عده ای مناطق ویژه فناوری را سخت افزاری می بینند در حالی که چنین نیست و باید از تمام ظرفیت های کشور حتی حوزه های فرهنگی و مذهبی نیز استفاده کنیم.

در این جلسه اعضای دبیرخانه شورای عالی عتف و نمایندگان پنج استان اصفهان، آذربایجان شرقی، یزد، بوشهر و فارس که دارای مجوز تأسیس مناطق ویژه علم و فناوری هستند حضور داشتند.

اعضای حاضر در این جلسه از کانون ها و پهنه های منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد اعم از پارک علم و فناوری، شهرک صنعتی و دانشگاه یزد هم بازدید کردند.

طرح منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد چندی قبل در شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری کشور به تصویب رسید.

این منطقه حول محور مواصلاتی شهرستان اردکان - یزد تا مهریز گسترده شده و در آن بخشهایی از شهرستانهای یزد، اردکان، میبد، اشکذر، تفت و مهریز واقع شده که محل تمرکز بسیاری از منابع و ظرفیت های اصلی و زیرساختی استان است.

طول محدوده فیزیکی این منطقه، یکصد کیلومتر و وسعت آن یکهزار و 500 کیلومتر مربع اعلام شده است.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار