دبیر کمیته خدمات درمانی و مسئول پزشکی ورزشی خراسان جنوبی گفت: مجهزترین مرکز فیزیوتراپی کشور و بانک امانات تجهیزات پزشکی در بیرجند راه‌اندازی شد
کد خبر: ۸۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 23 August 2015

رضا قاسمی در حاشیه برگزاری یازدهمین سمینار فدراسیون پزشکی ورزشی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: هیئت پزشکی ورزشی به عنوان پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی است که به عنوان یک هیئت مادر، تمامی هیئت‌های ورزشی استان را پوشش می‌دهد و فدراسیون پزشکی ورزشی نیز تمامی فدراسیون‌های ورزشی را پوشش داده و به آنان خدمات می‌دهد.

تهیه بانک اطلاعاتی ورزشکاران خراسان جنوبی

وی با اشاره به فعالیت چندین کمیته در خراسان جنوبی، افزود: در این استان یکی از مهمترین کمیته‌ها کمیته خدمات درمانی است که تمامی ورزشکاران سازمان‌یافته استان در بانک اطلاعاتی و در یک سیستم به‌روز، تمامی اطلاعاتشان ثبت می‌شود.

دبیر کمیته خدمات درمانی و مسئول پزشکی ورزشی خراسان جنوبی افزود: فدراسیون پزشکی ورزشی هزینه‌های درمان ورزشکاران به هنگام بروز حوادث را پرداخت می‌کند.

قاسمی بیان داشت: در خراسان جنوبی 11 کمیته خدمات درمانی فعال است که به تناسب فعالیت اداره ورزش و جوانان در هر شهرستان، هیئت پزشکی ورزشی نیز فعال است

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین سمینار کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بیرجند، تصریح کرد: امشب افتتاحیه این سمینار با حضور اعضای کمیته‌های خدمات درمانی از تمامی استان‌های کشور در بیرجند حضور داشتند.

دبیر کمیته خدمات درمانی و مسئول پزشکی ورزشی خراسان جنوبی، حضور مسئولان استانی در این سمینار را قوت قلبی برای هیئت ورزشی پزشکی استان دانست و خاطرنشان کرد: دو کارگاه آموزشی برای تمامی مسئولان کمیته‌های خدمات درمانی در راستای به‌روز شدن اطلاعات کارشناسان اسناد پزشکی و تبادل نظر بین کمیته‌ها، روز یکشنبه در دو تایم صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.

فعالیت کمیته توانبخشی فدراسیون پزشکی ورزشی در خراسان جنوبی

قاسمی یکی دیگر از کمیته‌های فعال در خراسان جنوبی را کمیته توانبخشی عنوان کرد و گفت: این کمیته با همراهی تمامی هیئت‌های خدمات درمانی استان، یکی از مجهزترین مراکز فیزیوتراپی در کشور را در بیرجند راه‌اندازی کرده است.

وی سرمایه اولیه این مرکز را 3 میلیارد ریال عنوان کرد و اذعان داشت: جدیدترین دستگاه‌های مورد نیاز علم فیزیوتراپی در این مرکز تهیه شده تا به ورزشکاران و مردم استان ارائه خدمات بدهد
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار