نمایندگان یکصد تشکل زیست محیطی کشور با امضای بیانیه ای خواستار برخورد قاطع با تخریب کنندگان گردنه حیران به عنوان یک بخش منحصر به فرد از کشور به دور از هر جهت گیری سیاسی شدند.
کد خبر: ۸۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹ 23 August 2015
این بیانیه در جریان برگزاری دومین اجلاس سراسری شبکه های مردم نهاد زیست محیطی که در روزهای 28 تا 30 مردادماه در تبریز برگزار شد امضا و متشر شده است.
به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا در این بیانیه که رونوشت آن در اختیار ایرنا قرار گرفت ، چنین آمده است: حیران فقط نام یک گردنه نیست. شرح حال این روزهای طبیعت ایران است. در مواجهه با انسانی که نمی داند حیاتش بی طبیعت در مخاطره است، که طبیعت هر آسیب بر پیکره خود را با یک سیلی سخت پاسخ می دهد، و تنها رفتار دوستانه با آن راه بهره مندی از مواهب خدادادی است، تا هم انسان این چنین از طبیعت بهره ببرد و هم طبیعت به عنوان امانت آیندگان از هر آسیبی مصون بماند.
تشکل های محیط زیستی کشور ضمن انتقاد از تخریب کنندگان این بخش منحصر به فرد از محیط طبیعی ایران از توجه افکار عمومی به آن استقبال می کند.
فعالان محیط زیستی ایران ضمن تاکید بر خودداری از برخوردهای سیاسی در مورد گردنه حیران خواستار ورود قاطع مسئولین ذیربط به مساله و برخورد با همه کسانی است که در جهت تخریب آن گام برداشته اند.
علاق مندان به طبیعت تصریح می نمایند که توسعه منهای مفهوم پایدار نه تنها دردی از اقتصاد ایران درمان نخواهد کرد که در عین دستیابی به توسعه به بهای نابودی محیط زیست ایران تمام خواهد شد.
امضا کنندگان بیانیه ذیل با تقدیر از سخنان تاریخی رهبر انقلاب در لزوم برخورد با نابودگران طبیعت در دیدار با فعالان این عرصه در سال گذشته ابراز امیدواری می کند که گذر زمان باعث فراموشی آسیب هایی که بر تن بی رمق محیط زیست ایران شده است نشود.
موضوع زمین خواری در منطقه حیران در حد فاصل اردبیل - آستارا در روزهای گذشته به یکی از مباحث پرحاشیه در کشور تبدیل شده است .
بر این اساس گفته می شود که 250 هکتار از اراضی زراعی این منطقه کوهستانی تغییر کاربری یافته و غیر قانونی به ساخت و ساز ویلا اختصاص یافته است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار