مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: دشمنان ما به جد و از طریق فضای مجازی تلاششان بر این است تا نسبت به وارونه‌سازی ارزش‌ها و ایجاد شبهات در دین و مسائل اعتقادی ورود پیدا کنند.
کد خبر: ۸۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 24 August 2015
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل،حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، دیروز یکم شهریورماه در همایش «پیشگیری از خشونت و راهکارهای درست آن» در تبلیغات اسلامی اردبیل، اظهار کرد: امروزه ۷۰ روز یکبار علم دنیا دو برابر رشد پیدا می‌کند و در فضای مجازی که دیگر امروز از آن به‌عنوان فضای حقیقی یاد می‌‌شود بستری فراهم شده تا به تعداد هر پیام چندین برابر پاسخ و نقد در فضای مجازی منتشر شود.
وی افزود: امروز فضای مجازی رقیب جدی برای کشورهای فیزیکی شده به گونه‌ای که در هر دقیقه ۲۳۱ هزار مطلب در فیس‌بوک قرار داده می‌شود که برای آن ۵۳۱ هزار نقد و نظر ارائه می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یادآور شد: در این شرایطی که همه کشورها به سرعت در حال تحول هستند و در حوزه اطلاع‌رسانی رقیب یکدیگر می‌باشند نباید از قافله عقب بمانیم چرا که عده‌ای تلاش می‌کنند تا با وارد کردن شبهه و وارونه نشان دادن ارزش‌ها به مطامع خود برسند.
ستوده تصریح کرد: هر چند تلاش برای تخریب ادیان دینی و الهی است اما برجستگی‌های دین اسلام به‌ویژه تقویت روحیه ظلم‌ستیزی، حمایت از مظلوم و آرامش و اطمینان‌بخشی که در جامعه بشری به وجود آورده زمینه‌ای فراهم آورده تا امکان توسعه بیشتر امکان توسعه بیشتر دین اسلام و طرفداری از آن حتی در فضای مجازی فراهم آید.
این مسئول ادامه داد: کشورهای اسلامی امروز به واسطه برخی تحرکات جامعه غرب به‌ویژه تلاش برای راه‌اندازی گروه‌هایی همچون داعش سعی بر تخریب ارزش‌ها و حاکمیت دینی است که قطعا این توطئه‌ها ثمربخش نخواهد بود.
عضو شورای فرهنگ عمومی اردبیل به هجمه سنگین علیه بانوان در فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: عده‌ای با طرح دیدگاه‌های فمینیستی و نگاه تحقیرآمیز و ابزاری به بانوان سعی در شکستن شان و منزلت آنها دارند به طوری که در قالب ۲۳۰ شبکه صهیونیستی، ۹۲ شبکه اقتصادی و ۲۳۰ شبکه کودک عرصه برای وارد کردن شبهات دینی و اعتقادی بیشتر فراهم شده است.
ستوده با بیان اینکه افرادی همچون سروش که به مرز مرتد بودن رسیده‌اند سعی‌شان به خدشه وارد کردن بر اساس توحید و حقیقت وجود خدای لایزال است، تصریح کرد: عده‌ای با تطبیق زمان با علم و دین سعی می‌کنند مقاصدشان را دنبال کنند که همین نگرش‌ها سبب شده است تا مسیحیت در دو ساعت حضور در کلیسا آن هم در طول هفته خلاصه شود.
وی به شرایط تشکیل پرونده‌های ۴ میلیون پرونده قضایی در طول سال در کشور اشاره کرد و گفت: بیش از یک میلیون پرونده شامل جرایم مرتبط با خشونت است.
عضو شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بیان کرد: در استان اردبیل سالانه ۶۰ هزار پرونده تشکیل می‌شود که ۲۵ هزار مورد آن خشونت است که ۴۰ درصد پرونده‌ها را تشکیل می‌دهد که از این بابت از میانگین ۲۵ درصد کشوری بالاتر هستیم.
وی بروز خشونت را در جامعه، مدرسه و خانواده یادآور شد و افزود: استان ما در بحث خشونت بعد از جرایم سرقت و مواد مخدر در جایگاه سوم قرار دارد به طوری که استان اردبیل جزو سه استانی است که بیشترین پرونده آنها مربوط به خشونت است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۶۰ علل و عوامل برای بحث خشونت مطرح شده است، یادآور شد: اما آنچه در این بین برای ما مهم است بحث پیشگیری از خشونت است که باید با تدبیری درست از وقوع آن کاسته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار