شهرداری تهران که عنوان می کند بودجه ای برای انجام پروژه های بزرگ مقیاس ندارد با ژست انسان محوری سعی در احداث 55 پروژه کوچک دارد که شاید در دوران گذشته برای هیچ یک حتی یک مراسم برگزار نمی شده است. با این حال صبح امروز مراسمی با حضور عروسک گردان هایی که بیشتر نماد چین را در خاطر تداعی می کرد سعی در بازار گرمی این افتتاحیه کوچک مقیاس داشته است.
کد خبر: ۸۲۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۵ 15 February 2020

 			 				 					ذوق زدگی شهردار تهران برای افتتاح یک پیاده راه

به گزارش «تابناک تهران»؛ در حالی پیروز حناچی شهردار تهران در یک افتتاحیه خرد و کم سابقه با حضور محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و شهردار منطقه 22 از 55 پروژه شهری رونمایی کرد که شاید پیاده راه کنار دریاچه چیتگر در صدر این افتتاحیه بوده است.


در این راستا شهردار منطقه ۲۲ تهران از بهره برداری این ۵۵ پروژه عمرانی و زیرساختی با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان خبر داد. در این میان ۱۹ پروژه با مشارکت بخش خصوصی انجام شده است. این پروژه‌ها در حوزه تجهیزات شهری ، بازار میوه و تره بار، دهکده مهربانی، نیروگاه خورشیدی و احداث پایانه تاکسیرانی میدان المپیک بوده است. همچنین کتابخانه بوستان چیتگر نیز که زمین آن توسط شهرداری تامین و ساخت آن توسط فردی خیر انجام شده است از دیگر موارد است. از سوی دیگر پروژه‌ای هم به صورت مشارکتی در حوزه گردشگری با ساخت مجموعه رستوران و کافی شاپ در منطقه به بهره برداری می‌رسد.


همچنین از دیگر پروژه ها می توان به احداث پیاده راه اطراف چیتگر اشاره کرد که این پیاده راه برای دوچرخه بهسازی شده است. این در حالی است که استارت اول پیاده راه های اطراف چیتگر که تنها یکی از هزاران پروژه سال های گذشته بوده در زمان مدیریت شهری اسبق شهرداری تهران رخ داده است. بر این اساس شهرداری که عنوان می کند بودجه ای برای انجام پروژه های بزرگ مقیاس ندارد با ژست انسان محوری سعی در احداث 55 پروژه کوچک دارد که شاید در دوران گذشته برای هیچ یک حتی یک مراسم برگزار نمی شده است. با این حال صبح امروز مراسمی با حضور عروسک گردان هایی که بیشتر نماد چین را در خاطر تداعی می کرد سعی در بازار گرمی این افتتاحیه کوچک مقیاس داشته است.


از همه این ها گذشته شهرداری سعی در توسعه رستوران و کافی شاپ دارد و یکی از این پروژه ها را احداث این ها می خواند در حالی که تهران از حضور فست فود ها و کافی شاپ ها منفجر شده است و بخش خصوصی خود اقدام به توسعه آن می کند و نیاز به مشارکت شهرداری ارائه نمی شود. از این رو به نظر می رسد از وظایف ذاتی شهرداری تهران ساخت و بهسازی پیاده راهاست و نمی توان با افتخار از آن به عنوان دستاورد مهم اشاره کرد همچنین توسعه زیر ساخت ها وارائه خدمات شهروندی از دیگر موارد است و توسعه کافی شاپ و رستوران به نظر نمی رسد دستاورد با ارزشی محسوب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار