رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از تغییر خط تولید برخی واحدهای صنعتی استان به‌منظور تهیه مواد ضدعفونی خبر داد و گفت: ۱۵ واحد صنعتی که به‌صورت بالفعل و بالقوه توان تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی داشتند در استان شناسایی شدند.
کد خبر: ۸۳۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۱ 11 March 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در حاشیه بازدید از برخی واحدهای صنعتی تولیدکننده محصولات بهداشتی در قم، از تغییر خط تولید برخی واحدهای صنعتی استان به‌منظور تهیه مواد ضدعفونی خبر داد و اظهار داشت: 15 واحد صنعتی که به‌صورت بالفعل و بالقوه توان تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی داشتند در استان شناسایی شدند.

وی با اشاره به تغییر خط تولید این واحدها ابراز کرد: این واحدها، محصولات موردنیاز مردم را در این شرایط با سرعت بیشتری تولید کرده و پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوزهای موردنیاز از نهادهای متولی در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به استفاده از توان حداکثری واحدهای صنعتی استان در حوزه مواد شیمیایی و بهداشتی گفت: این واحدها بدون هیچ‌گونه تعطیلی به کار گرفته‌شده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین رایزنی‌های لازم با استان‌های مبدأ برای تأمین مواد موردنیاز مانند الکل در حال انجام است تا این محصولات با سرعت بیشتری در استان تولید شود.

سیجانی با بیان اینکه توان تولید استان در زمینهٔ مواد بهداشتی و ضدعفونی محدود و تقاضا زیاد است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تولیدات انجام‌شده در اختیار سازمان غذا و دارو قرارگرفته و با توجه به اولویت‌بندی دانشگاه علوم پزشکی این محصولات در میان بخش‌های مختلف توزیعمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه این سازمان برای واردات این محصولات آماده همکاری با بخش خصوصی و بازرگانی است، تأکید کرد: ثبت سفارش این بخش‌ها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی در پایان سطح تولید استان را پاسخگوی نیازهای ایجادشده ندانست و خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های مختلف همچون واردات برای تأمین نیاز قم به محصولات بهداشتی و ضدعفونی استفاده کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار