مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت : هم اندیشی و هم افزایی دستگاه ها و نهادهای مختلف سبب ساماندهی مطلوب اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مناطق ویژه اجتماعی می شود.
کد خبر: ۸۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 26 August 2015

به گزارش تابناک یزد  ، مجید جوادیان زاده در سومین نشست کمیته ساماندهی اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مناطق ویژه اجتماعی در سالجاری اظهار کرد: با همفکری اعضای کمیته و پس از بحث و تبادل نظر در خصوص آسیب های پیش رو در حوزه ساماندهی مناطق ویژه اجتماعی، فعالیت در راستای 6 اولویت اصلی مورد توجه قرار گرفته است.
وی این اولویت ها را شامل تکمیل زیرساخت ها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، ساماندهی حضور اتباع خارجی، اعتیاد، مسایل اخلاقی و خانواده ، ناامنی و سرقت و مسایل بهداشتی و درمانی عنوان کرد.
این مسوول با بیان اینکه در حوزه قوانین و سیاست های جاری ابهام هایی وجود دارد، اظهار امیدواری کرد ؛ هم اندیشی و هم افزایی دستگاه ها و نهادهای مختلف سبب ساماندهی اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مطلوب تر مسایل مرتبط با اتباع خارجی و مناطق ویژه اجتماعی شود.
جوادیان زاده گفت : به طور حتم پیشنهادهای ملی مربوط به بیمه و قوانین کار اعضای کمیته ساماندهی اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مناطق ویژه اجتماعی به نهادهای ملی منعکس خواهد شد.
وی ادامه داد: نحوه همکاری دستگاه های مختلف در حوزه اتباع خارجی نیز به زودی به صورت مشخص تهیه و ارسال می شود.
در این نشست محمدجواد برزگر معاون اداره کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری یزد نیز گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این اداره کل در حوزه ساماندهی اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مناطق ویژه اجتماعی ارایه کرد.
همچنین نمایندگان دستگاه هایی از جمله جهاد کشاورزی، ثبت اسناد، صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی ضمن ارایه اهم اقدامات و فعالیت های مرتبط با ساماندهی مناطق ویژه اجتماعی در حوزه کاری خود، پینشهادهایی برای تحقق مطلوب تر اهداف مورد نظر مطرح کردند.
اکنون حدود 50 هزار نفر اتباع مجاز و 40 هزار نفر اتباع غیر مجاز در استان یزد ساکن هستند.
در پنج ماهه نخست امسال 11 هزار اتباع غیرمجاز توسط نیروی انتظامی استان یزد دستگیر و با رعایت حقوق قانونی از کشور اخراج شدند.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار