رییس سازمان حج و زیارت :
رییس سازمان حج و زیارت گفت: اهتمام جدی در خصوص برگزاری کنگره بزرگ اربعین بین دستگاه های اجرایی مرتبط کشور وجود دارد.
کد خبر: ۸۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳ 26 August 2015
به گزارش تابناک ایلام،سعید اوحدی در نشست ستاد اربعین که در پایانه مرزی مهران برگزار شد گفت: سال گذشته با حضور گسترده زوار اتفاق بزرگی در مرز مهران رخ داد و قطعا امسال حماسه بزرگ تری نسبت به سال گذشته در مرزهای کشور به وقوع خواهد پیوست.
وی اظهار کرد: تلاش می شود مشکلاتی که در سال گذشته در ایام اربعین در عراق برای زائران ایجاد شد با تلاش و همدلی همه دستگاه ها برطرف می شود.
رییس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: باید این روحیه همکاری مردم حفظ شود و ما نیز با پیگیری خواسته های مسوولان اجرایی استان و انتقال آن به مسوولان کشور در این راه کمک خواهیم کرد.
رییس سازمان حج و زیارت در خصوص ایجاد حسینیه و هتل در مهران نیز گفت: زمین مربوط به ساخت حسینیه و هتل در مهران طی ماه های گذشته به ما تحویل داده شد و در صورت تامین زیر ساختهای آن همچون برق و آب سریعا نسبت به عملیاتی آنها اقدام خواهیم کرد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام نیز با بیان اینکه کارهای خوبی در استان برای برگزاری حماسه اربعین انجام گرفته گفت: زیرساخت ها بویژه در بخش راه های منتهی به مرز با جدیت در استان در حال اجراست و تاکنون شاهد تعریض پل ها، احداث سرویس های بهداشتی، تامین روشنایی معابر و ایجاد پایگاه های عرضه سوخت در مسیرهای منتهی به مرز بین المللی هستیم.
حسین کلانتری تصریح کرد: بدون شک با هماهنگی و همراهی تمامی دستگاه ها شاهد برگزاری باشکوهتر آیین اربعین در سال جاری با حضور خیل میلیونی زوار عاشق خاندان عصمت و طهارت (ع) خواهیم بود.
فرمانده سپاه امیر المومنین استان ایلام نیز گفت: این نهاد 500 اتوبوس و 600 کامیون از پایانه تا محل جانمایی پارکینگ در اختیار زائران قرار می دهد.
سردار سید صادق حسینی افزود: در بحث پارکینگ به یک جمع بندی رسیدیم و توافق شده تا منطقه ای در قبل از ورودی کمربندی ایجاد شود.
وی همچنین از برگزاری کارهای فرهنگی در اربعین خبر داد و گفت: بخشی از موکب های اربعین در پایانه تا کوت توسط سپاه مدیریت می شود و نیز همچون سال گذشته آمادگی ایجاد سوخت رسانی سیار را داریم.
در این نسشت اعضاء ستاد به بیان اقدامات خود در رابطه با راه ، آب رسانی ، ایجاد سرویس های بهداشتی پرداختند .
رییس سازمان حج و زیارت همچنین از پایانه مرزی مهران دیدن کرد.
مرز مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب ایلام از مهمترین کانون های تردد زوار عتبات عالیات ایران و عراق بشمار می رود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار