مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری بندرعباس در مراسم کلنگ زنی سامانه اتوبوس تندرو شهری BRT که با حضور استاندار هرمزگان انجام شد، گفت: راه اندازی این سامانه کمک زیادی به کاهش زمان سفر مسافرین حمل و نقل عمومی در مرکز شهر می شود.
کد خبر: ۸۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ 27 August 2015
به گزارش تابناک،رضا حمزه پور در مراسم کلنگ زنی سامانه اتوبوس تندرو شهری BRT بندرعباس اظهار کرد: شهر بندرعباس با مساحتی بیش از هفت هزار هکتار یکی از مهم ترین مناطق قطب اقتصادی شهری و کشوری است.
 
وی افزود: با وجود ظرفیت های بندرعباس سیستم حمل و نقل با بکارگیری از پتانسیل های موجود و استفاده از فناوری های روز پس از انجام تحقیقات میدانی و مطالعات تکمیلی با خرید 22 دستگاه اتوبوس در خطوط فرعی به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان اقدام به راه اندازی سامانه اتوبوسرانی تندروی شهری BRT کرده است.
 
مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی شهرداری بندرعباس اظهار کرد: هدف از راه اندازی سامانه اتوبوس تندروی شهری BRT بندرعباس کاهش زمان سفر مسافرین حمل و نقل عمومی در مرکز شهر، افزایش سهم حمل و نقل عمومی در  سفرهای درون شهری، کاهش آلودگی زیست محیطی، افزایش سطح پوشش دهی حمل و نقل عمومی، کاهش سرانه مصرف سوخت و کاهش آلایندگی صوتی است.
 
حمزه پور افزود: اعتبار کل مراحل اجرایی در فاز اول مجموعا بیش از341 میلیارد ریال است همچنین مسیر خطوط BRT‌به بیش از 18 هزار متر می رسد و میزان اعتبار اختصاص یافته به آن به بیش از 31میلیارد و 642 میلیون ریال است.
 
وی در پایان اظهار کرد: این پروژه شامل دو پایانه ولیعصر و دفاع مقدس است که هشت میلیارد برای آن اعتبار در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار