سید فرزاد افضلی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل شیلات استان کرمانشاه از افزایش ١۵٠٠ تنی تولید شیلات کرمانشاه در سال ٩٨ خبر داد.
کد خبر: ۸۳۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 17 April 2020

سید فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه بیان کرد: تولید شیلات در سال ۹۸ علی رغم محدودیت‌ها و مشکلاتی مانند بروز سیل و تحریم‌ها به ٢١ هزار ۶٠٠ تن رسید که در گونه‌های مختلف آبزی پروری نسبت به سال ٩٧، شاهد افزایش ١۵٠٠ تنی تولید بودیم. افزایش تولید نشان دهنده توسعه، ساماندهی و ارتقا فعالیت‌های آبزی پروری ارتقا بوده که موجب افزایش سرانه مصرف نیز می‌شود.

 

مدیرکل شیلات استان با بیان اینکه افزایش تولید نشان دهنده توسعه پایدار در تولیدات بخش آبزی پروری در استان کرمانشاه ابراز داشت: تولیدات مازاد بر مصرف به استان‌های دیگر و کشور عراق صادر شد. لازم به ذکر است که سرانه مصرف آبزیان در استان در سال ٩٧، ٩ کیلوگرم بوده که این مقدار در سال ٩٨، به ٩/۵ کیلوگرم رسیده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به نحوه راه اندازی مزارع پرورش آبزیان افزود: احداث استخر‌های پرورش ماهی مشروط به تاییدیه کارشناسان اداره شیلات در خصوص رعایت قوانین و مقررات و استعلامات ۱۳ گانه بوده که در این صورت مانعی برای شروع به فعالیت وجود ندارد. لازم به ذکر است که پرورش آبزیان نیازمند زیرساخت اصولی و علاقه فرد به این شغل است.

افضلی در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون برخی از مزارع و مجتمع‌های پرورش ماهی به دلیل تمایل به افزایش فعالیت خود در این زمینه اقدام به گشترش و توسعه کسب و کار خود کرده اند. درصورت فراهم بودن شرایط و امکانات موردنیاز توسعه سایر واحد‌ها نیز محتمل است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار