فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با تابناک:
مسئول کمیته بهداشت روانی ستاد مقابله با کرونا استان کرمانشاه گفت: فعالیت های بدنی تا حدود زیادی استرس کودکان را در شرایط موجود کاهش می دهد.
کد خبر: ۸۴۰۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 19 April 2020

فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به لزوم پاسخگویی صحیح به سوالات کرونایی کودکان اظهار داشت: این گونه مسائل اضطراب کودکان را افزایش می دهد و لازم است از پاسخ به آن ها امتناع کنید. کودکان را برای رعایت نکات بهداشتی نترسانید و از بیماری به عنوان عاملی برای کنترل کودک استفاده نکنید.

وی در ادامه بیان داشت: کودکان باید بازی و استراحت، نظم زندگی، سرگرمی و ورزش کافی را در خانه داشته باشند.و کودکان را در منزل به تحرک وا داشته زیرا که برای سلامتی والدین و کودکان امری ضروری است.

رضوان مدنی تصریح کرد:فعالیت های بدنی تا حدود زیادی استرس کودکان را درشرایط کرونایی کاهش می دهد. در این شرایط سطح انتظارات خود را در انجام تکالیف مدرسه تعدیل کنید.

مسئول کمیته بهداشت روانی ستاد مقابله با کرونا استان با بیان اینکه تا حد امکان نباید درمورد کمیت و کیفیت عملکرد کودکان و دانش آموزان سخت گرفت تصریح کرد: درصورت امکان والدین با معلمان تماس گرفته تا کلاس ها به صورت آنلاین ادامه یابد. برای کودکان زیر شش سال می توان از بازی با حبوبات و وسایل آشپزخانه بهره برد و زمان هایی برای تماشای برنامه های شاد و فیلم های آموزشی با کودکان برنامه ریزی کرد.

رضوان مدنی در پایان گفت: فرزندان خود را در امور ساده منزل مانند مرتب کردن، پخت غذا، آماده کردن ظروف، مخلوط کردن مواد غذایی و چیدن وسایل در قفسه ها شرکت دهید‌. با دوستان و اعضای خانواده خود از طریق تلفن، ایمیل و سایر راه ها ارتباط گرفته و بازی های خانگی را طراحی و اجرا کنید. از بازی های قدیمی و ساده مانند اسم و فامیل، دایره ضربدر، چیستان و ضرب المثل برای کودکان با گروه سنی مدرسه استفاده کنید.و والدین می توانند به منظور کسب اطلاعات در خصوص کمک به کودکان برای کاهش استرس با متخصصان سلامت با شماره ۱۴۸۰ تماس حاصل نمایند.

 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار