کد خبر: ۸۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 28 August 2015

رشت - ایرنا - همزمان با هفته دولت چند پروژه پرورش ماهی یک کارخانه شالیکوبی مدرن و یک واحد دامداری پرورش گاو شیری در آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید.
[خبرهای هفته دولت آستانه اشرفیه]

رییس اداره شیلات شهرستان آستانه اشرفیه روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از پروژه پرورش ماهی کپور در روستای کینچاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : این پروژه با مساحت 400 متر مربع و با هزینه دو میلیارد و 400 میلیون ریال توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.
حمید رضا سلیمانی با بیان اینکه 300 میلیون ریال از هزینه اجرای این طرح از طریق تسهیلات اقتصاد مقاومتی و مابقی نیز توسط بخش خصوصی تامین شده، افزود : تولید 10 تن ماهی کپور در نیمه اول سال و همچنین تولید 10 تن ماهی سرد آبی قزل آلا از مهمترین شاخص های این مرکز پرورش ماهیان گرم آبی و سردآبی است.
وی در ادامه یادآور شد : همزمان با بهره برداری از این طرح تعداد دو پروژه شیلاتی دیگر نیز بطور همزمان در منطقه کلده آستانه اشرفیه به بهره برداری رسیده است.
سلیمانی اظهار داشت : اجرای طرح پرورش ماهیان گرم آبی و سردآبی به مساحت یکصد مترمربع و با هزینه 500 میلیون ریال از دیگر پروژه هایی است که در هفته دولت امسال در این شهرستان به بهره برداری رسیده است.
رییس اداره شیلات شهرستان آستانه اشرفیه با اشاره به اینکه اجرای این طرح توسط بخش خصوصی صورت گرفته افزود : از مجموع کل هزینه اجرای این طرح ، مبلغ 250 میلیون ریال از طریق تسهیلات اقتصاد مقاومتی تامین شده است.
وی گفت : با اجرای این طرح سالانه چهار تن ماهی کپور و قزل آلا تولید و به بازار عرضه می شود.
وی در ادامه با اشاره به افتتاح یک طرح دیگر شیلات نیز گفت : همچنین به طور همزمان یک پروژه پرورش ماهیان سرد آبی قزل آلا نیز با اعتبار دو میلیارد و 200 میلیون ریال توسط بخش خصوصی در این شهرستان به اجرا درآمده است.
سلیمانی مساحت اجرای این طرح را 250 مترمربع عنوان کرد و گفت : سالانه حدود 15 تن قزل آلا در این مرکز پرورش ماهیان سردآبی تولید خواهد شد.
وی در ادامه ضمن تاکید بر نقش مراکز پرورش ماهیان گرم آبی و سردآبی در رونق اقتصادی منطقه اظهار داشت : اجرای این طرحها برای هفت نفر اشتغال ایجاد کرده است.

*****
همزمان با هفته دولت دو طرح کشاورزی در آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از این دو طرح کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : کارخانه برنجکوبی روستای شیرکوه چهارده آستانه اشرفیه یکی از این طرحهاست که از سوی بخش خصوصی و با حمایت جهاد کشاورزی به بهره برداری رسیده است.
گودرز کمال پور تصریح کرد : این کارخانه دارای دو هزار و 500 تن ظرفیت است که توانائی بسته بندی برنج را نیز دارد.
وی ظرفیت بسته بندی برنج این کارخانه را یک هزار تن اعلام کرد و افزود : برای احداث و راه اندازی این کارخانه برنج 17 میلیارد ریال هزینه شده است که از این میزان هشت میلیارد ریال بصورت تسهیلات و مابقی توسط بخش خصوصی تامین شده است.
وی با بیان اینکه این کارخانه برنجکوبی با زیر بنای حدود سه هزار متر مربع احداث شده است افزود : شهرستان آستانه اشرفیه از وجود 128 کارخانه برنجکوبی با ظرفیت عمل آوری 107 هزار تن شلتوک برنج برخوردار است .
کمال پور در ادامه یادآور شد : دامداری پرورش گاو شیری 20 راسی صنعتی، دیگر پروژه کشاورزی این شهرستان است که امروز در روستای ششکل آستانه اشرفیه به بهره برداری رسیده است.
مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه افزود : برای بهره برداری از این این واحد پرورش گاو شیری دو میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است که یک میلیارد و 200 میلیون ریال آن توسط تسهیلات و مابقی نیز توسط بخش خصوصی تامین شده است.
وی ظرفیت روزانه تولید شیر این دامداری را 20 تا 25 لیتر شیر از هرگاو عنوان کرد و یادآور شد : هم اکنون تعداد دو دامداری صنعتی و 22 دامداری سنتی در این شهرستان فعالیت دارند.
کمال پور اظهار داشت : سالانه یکهزار و 100 تن گوشت قرمز و یکهزار و 700 تن شیر در دامداریهای این شهرستان تولید می شود.
وی یادآور شد : با بهره برداری از این دو طرح کشاورزی برای 11 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار