کد خبر: ۸۴۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ 09 May 2020
احمدی از کاهش ۴۴درصدی طلاق در صومعه‌سرا خبر داد و گفت: ۸۵۷ واقعه ازدواج در سال ۹۸ در این شهرستان ثبت شده است.
 

 

تابناک/«محمد احمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با اشاره به گزارش عملکرد یکساله ثبت احوال این شهرستان اظهار کرد: در سال ۹۸، ۸۵۷ واقعه ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده است.

 

رییس ثبت احوال صومعه‌سرا با بیان اینکه از این تعداد واقعه ازدواج ۳۶۷ واقعه ازدواج در محدوده شهری و ۴۹۰ واقعه ازدواج در محدوده روستایی بوده است افزود: امید است با فرهنگ‌سازی بیشتر و تسهیل در امر ازدواج، این واقعه در امسال بیشتر اتفاق بیفتد.

 

وی با بیان اینکه آمار طلاق نسبت به سال ۹۷ کاهش چشمگیری داشته است گفت: واقعه طلاق در شهرستان صومعه‌سرا در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷بالغ بر ۴۴ درصد کاهش داشته است.

 

احمدی با بیان اینکه در سال گذشته، یک هزار و ۴۵ مورد ولادت در شهرستان اتفاق افتاده است تصریح کرد: از تعداد مذکور ۵۶۹ مورد پسر و ۴۷۶ مورد دختر بوده است.

 

رییس ثبت احوال صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: تعداد واقعه ولادت در سه شهر صومعه‌سرا ۳۵۵ نفر و ۶۹۰ نفر در روستاها است که مطمئنا با برگزاری کلاس‌های مختلف افزایش جمعیت، این تعداد در ماه‌ها و سال‌های آینده افزایش می‌یابد.

 

وی با اشاره به آمار وفات صومعه‌سرا اظهار کرد: در مدت زمان مذکور یک هزار و ۱۰۰ نفر در این شهرستان دار فانی را وداع گفته‌‌اند که ۵۷۰ نفر مرد و ۵۳۰ زن بوده‌اند.

 

احمدی افزود: میزان واقعه وفات در مردان روستایی ۳۸۷ نفر و در زنان ۳۶۹نفر و میزان وفات در مردان و زنان شهری به ترتیب ۱۸۳ و ۱۶۱ مورد است.

 

رییس ثبت احوال صومعه‌سرا گفت: تعداد جمعیت دارای شرایط اخذ کارت هوشمند در صومعه‌سرا یکصد و چهار هزار و ۸۱۶ نفر است که تا کنون ۹۷ هزار و ۷۶۹نفر درخواست اخذ کارت هوشمند داده‌اند.

 

وی تصریح کرد: تعداد کارت‌های تحویل و فعال شده هشت هزار و ۲۹۴ نفر است که میزان پوشش نسبت به جمعیت ۹۳.۵ درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار