کد خبر: ۸۴۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷ 12 May 2020

    

تابناک/ فرمانده انتظامی استان گفت: از ابتدای سال تاکنون؛ ۷۰ درصد از پرونده های ارجاعی به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری استان منجر به صلح و سازش شده است.

سردار عزیزاله ملکی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از طریق این مشاوره ها به اشخاص کمک می شود که اهداف خود را مشخص کنند، تصمیم گیری مناسب داشته و مسائل فردی، خانوادگی، اجتماعی و تحصیلی خود را حل کنند.
وی خدماتی که در مرکز و دوایر مشاوره کلانتری های استان ارائه می شود را شامل مشاوره خانوادگی، فردی، تربیتی، تحصیلی، روانی، شغلی، اقتصادی، ازدواج، تحصیلی، حقوقی و روانسنجی عنوان و تصریح کرد: هدف از تأسیس مراکز مشاوره، ایجاد رابطه نزدیک و صمیمی همراه با اعتماد بین مردم و پلیس، شناسایی ریشه ها و زمینه های بروز رفتارهای ناهنجار و بزهکارانه، کاهش بار انتظامی و قضائی پلیس و کاهش مشکلات اجتماعی مردم است.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴۴ نفر به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های استان مراجعه کرده اند .
به گفته وی، از این تعداد، ۸۲ نفر به مرکز مشاوره و ۷۶۲ نفر نیز با مراجعه به دوایر مشاوره کلانتری ها از خدمات مشاوره بهره مند شده اند.
سردار ملکی تصریح کرد: از بین مراجعان، ۳۷۵ نفر به عنوان شاکی و یا پرونده ارجاعی از دستگاه قضائی یا یگان های انتظامی و ۳۸۷ نفر نیز به صورت خود معرف و بدون شکایت از فردی خاص و برای دریافت خدمات مشاوره ای به این دوایر مراجعه داشته اند.
وی ادامه داد: با تلاش کارشناسان مشاوره و مددکاری از ۳۷۵ پرونده ارجاعی، ۲۶۶ پرونده معادل ۷۰ درصد پرونده ها به صلح و سازش منجر شده است.
وی عنوان کرد: مشکلات خانوادگی با ۴۶ درصد، مشاوره پیش از ازدواج با ۱۴ درصد، مشکلات روانی ۱۱ درصد، مشاوره فردی ۷ درصد، بیشترین میزان مراجعات به مرکز مشاوره و نیز مشکلات خانوادگی با ۴۰ درصد، مشکلات حقوقی با ۲۴ ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار