استاندار ایلام؛
استاندار ایلام با اشاره به این مطلب که بازگشایی مرز تجاری مهران از طرف وزارت صمت و امور خارجه پیگیری می شود، اضافه کرد: بر اساس توافقات اولیه مقرر شده است مرحله اول بازگشایی مرز درخصوص میوه جات، تره بار و مواد غذایی باشد
کد خبر: ۸۴۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 13 May 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی گفت: با رایزنی ها و توافقات انجام شده مقرر شده دو روز در هفته مرز تجاری استان با کشور عراق با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی بازگشایی شود.

استاندار ایلام با انتقاد از بسته شدن طولانی مرز گفت: نباید بسته شدن مرز برای کشور عراق عادی شود که در این صورت خطر جایگزینی مرز دیگر وجود دارد.

وی تاکید کرد: برای این مهم نیازمند برنامه ریزی دقیق از طرف گمرک هستیم و در صورت نیاز هم از طریق ملی و هم از طریق مقامات عراقی این موضوع پیگری خواهد شد.

سلیمانی دشتکی در ادامه بازگشایی مرز تجاری مهران را در این شرایط برای استان و کشور حائز اهمیت خواند و گفت: در این شرایط سخت تحریمی که مشکلات کرونا هم اضافه شده و کشور را با مسائل اقتصادی روبه رو کرده است بازگشایی مرز تجاری مهران با کشور عراق مهم و تعیین کننده است.

وی افزود: البته باید مواظبت کرد در مراودات تجاری تمام پروتکل های بهداشتی به طور کامل رعایت شود.

وی از طرفی بسته شدن مرز را فرصتی برای ترمیم زیر ساخت های مرز عنوان کرد و گفت: الان فرصت خوبی برای ترمیم و بازسازی جاده های و زیر ساخت های گمرک است و بایست برنامه ریزی شود تا نقاط ضعف در این خلوتی کار پوشش داده شود./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار