صبح روز شنبه فرمانده ارشد نیروی دریایی کشور هند با چند تن از فرماندهان و افسران تحت امر و نیز فرمانده منطقه یکم نداجا دریادار دوم احسین آزاد جهت دیدار با نماینده عالی دولت در هرمزگان، به دیدار استاندار هرمزگان رفتند.
کد خبر: ۸۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 29 August 2015
به گزارش تابناک، جاسم جادری در دیدار فرمانده ارشد نیروی دریایی کشور هند و فرمانده منطقه یکم نداجا با وی افزود: این دو کشور در طول تاریخ از رابطه سیاسی و تجاری خوبی برخوردار بودند و برخی از سنت های هند با سنت های ایرانی همخوانی دارد.

وی بیان داشت: کشور ایران همانند هند از دسترسی به دریا و آبهای آزاد برخوردار است وهمچنین مرزهای خشکی زیادی هم با کشورهای منطقه دارد که همین امر حلقه اتصال هند را با کشورهای آسیای میانه کامل خواهد کرد.

استاندار هرمزگان ابراز امیدواری کرد: کشور هند با تاریخی کهن و قومیت های مختلف و اماکن دیدنی زیبا یکی از کشور های دیدنی آسیا می باشد.

جادری در ادامه در خصوص مبارزات گاندی رهبر کشور هند گفت: گاندی مردی انقلابی و بزرگ بود و همواره برای آزادی و مبارزه با ظلم می کوشید و سخنان ایشان بر گرفته از سخنان بزرگان دینی ما در هزار و چهارصد سال قبل است.

وی یادآورشد: هم اکنون نیز فرقه ای نادرست با نام اسلام به نام داعش وجود دارد که قصدشان همان بهشت زوری است و سعی دارند وجه اسلام ناب محمدی را در دنیا خراب کنند هرچند فرقه ای دیگر در جهان وجود دارد با نام صهیونیسم که آنان هم علاوه بر ظلم به مردم هیچ کس را به غیر خودشان قبول ندارند.

صبح روز شنبه فرمانده ارشد نیروی دریایی کشور هند با چند تن از فرماندهان و افسران تحت امر و نیز فرمانده منطقه یکم نداجا دریادار دوم احسین آزاد جهت دیدار با نماینده عالی دولت در هرمزگان، به دیدار استاندار هرمزگان رفتند.

فرمانده ارشد نیروی دریایی کشور هند نیز ضمن تشکر از امیر حسین آزاد فرمانده منطقه یکم دریایی نداجا به خاطر ایجاد زمینه این ملاقات گفت: 90 درصد تجارت کشور هند از طریق دریا می باشد و در کشور ایران هم تجارت دریایی حرف اول را می زند که امیدوارم این دیدار در مستحکم تر کردن روابط تجاری ، نظامی و سیاسی دو کشور موثر باشد.

کی ام راماکریشینان (k m ramakrishinan) افزود: سال های زیادی از روابط ایران و هند می گذرد و همواره این دو کشور در همه زمینه ها کنار یکدیگر بوده اند و دوستی با کشوری بزرگ و مهم با تاریخ و تمدنی غنی برای ما باعث خرسندی است.

وی ابراز امیدواری کرد تا بندر چابهار در ایران پل ارتباطی خوبی بین کشور هند و کشورهای غرب آسیا باشد.

فرمانده ارشد نیروی دریایی کشور هند با بیان اینکه در اوایل سال جدید میلادی جشن بزرگ نیروی دریایی در کشور هند برگزار می شود از امیر حسین آزاد فرمانده نیروی دریایی و استاندار هرمزگان درخواست کرد بعنوان میهمان در این جشن شرکت کنند.
 
گفتنی است در پایان این دیدار لوح یادبود و هدیه بین فرمانده ارشد نیرو دریایی هند و استاندارهرمزگان تقدیم شد.

دو فروند ناوشکن نیروی دریایی ارتش هند صبح روز جمعه وارد آبهای استان هرمزگان شدند و در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ( بندرعباس) پهلو گرفتند.

پس از پهلوگیری ناوهای هندی، مراسم رسمی نظامی با نواختن سرود ملی کشور هند و جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و فرماندهان این ناوها از سوی ناخدا رامین تقی پور رییس ستاد منطقه یکم نیروی دریایی ارتش و شماری از فرماندهان این نیرو مورد استقبال قرار گرفتند.

این ناوگروه متشکل از ناوشکن های F39 وF37 در راستای برنامه های صلح و دوستی بین کشورهای دریایی هرساله در ماههای مرداد و شهریور یکی از کشورها را انتخاب و امسال نیز به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده و قرار است چهار روز در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش توقف داشته باشند.

دیدار فرماندهان این ناوگروه با فرماندهان نیروی دریایی کشورمان ، مقامهای ارشد استان هرمزگان و همچنین بازدید از منطقه یکم، بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی استان هرمزگان و سفر به جزایر استان از دیگر برنامه های ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش هند به بندرعباس می باشد.

اجرای برخی برنامه های فرهنگی و ورزشی بین نیروهای دریایی هند و ایران نیز پیش بینی شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار