بازرس فدراسیون جهانی کشتی در شیراز برای ارزیابی شرایط میزبانی این شهر،تعداد هتلهای فارس به عدد 70 رسید،رتبه نخست موسیقی سنتی فجر به همنوازن شیراز رسید،رالی خاورمیانه؛اردیبهشت ماه در شیراز،یک کشته و یک زخمی در طلافروشی واقع در میمند و . . .
کد خبر: ۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶ 27 February 2015
بازرس فدراسیون جهانی کشتی در شیراز برای ارزیابی شرایط میزبانی این شهر
'کیم ایک جونگ' که با هدف بررسی امکانات شیراز برای میزبانی مسابقات جام جهانی کشتی 2016 به این شهرسفرکرده است،بیان داشت:ازامکانات ورزشی و رفاهی شیراز بازدید کردم و گزارش خود را به فدراسیون جهانی کشتی اعلام خواهم داشت تا دراین مورد تصمیم گیری کنند.
تعداد هتلهای فارس به عدد 70 رسید
با بهره برداری از هتل زندیه، که تا قبل از عید نوروز بازگشایی خواهد شد، تعداد هتلهای فارس به ۷۰ هتل و هتل آپارتمان خواهد رسید.هتل های استان چهار هزار و ۵۰۰ اتاق و هفت هزار و ۵۰۰ تخت ظرفیت دارند.
رتبه نخست موسیقی سنتی فجر به همنوازن شیراز رسید
گروه همنوازان ایران به سرپرستی کاوه پیمان نخستین اجرای رسمی خود را در نخستین جشنواره گروه نوازی استان فارس به روی صحنه برده است که مقام اول را نیز در این رویداد از آن خود کرد .این گروه در بخش جنبی بیست و ششمین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر در شیراز نیز برنامه اجرا کرده است.گروه همنوازان شیراز در آخرین کنسرت خود 11 مهرماه امسال با صدای وحید تاج به روی صحنه رفته است.
رالی خاورمیانه؛اردیبهشت ماه در شیراز
رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در حاشیه برگزاری حرکات نمایشی دریفت با اشاره به اینکه اینگونه برنامه ها برای ترغیب و تشویق علاقه مندان به موتورسواری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: از 15 تا 17 اردیبهشت سال آینده مسابقات رالی خاورمیانه با حضور تیم های کشورهای شمال آفریقا و خاورمیانه در شیراز برگزار می شود.
افزایش بیش از دو برابری ذخیره میوه شب عید نسبت به سال گذشته
مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در شیراز گفت: امسال بیش از دو برابر پارسال میوه در انبارها و سردخانه ها برای ایام نوروز ذخیره شده است.
570 هزار تن غلات از کشاورزان فارس خریداری شد
مدیر کل تعاون روستایی استان فارس گفت:امسال 570 هزار تن غلات شامل گندم ، ذرت و کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان این استان خریداری شد.
تغییر شیوه کشاورزی برای استان فارس ضروری است
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس محمد مهدی قاسمی بیان کرد: تغییر شیوه کشاورزی برای استان فارس به دلایل زیست محیطی ، ایجاد درآمد پایدار و حفظ منابع ضروری است و باید به صورت گسترده اجرایی شود.
یک کشته و یک زخمی در طلافروشی واقع در میمند
در این حادثه که عصر پنجشنبه رخ داد ، چهار سارق مسلح با یک دستگاه سواری زانتیا در مقابل این طلا فروشی توقف کردند و در هنگامی که قصد داشتند چهره خود را با نقاب مخفی کنند یکی از عابران پیاده که متوجه قصد آنها شده بود با فریاد کردن این مطلب که 'دزد به طلا فروشی رفت' حضور سارقان را اعلام کرد.متعاقب آن برادر این طلافروش که در همان خیابان خود مغازه دار است به مغازه طلا فروشی رفت و با سارقان درگیر شد که در نهایت مالک این طلا فروشی بر اثر تیراندازی مهاجمان در دم جان باخت ، برادر او به شدت مجروح شد و سارقان از محل حادثه گریختند.
باغ های شیراز جنت تراز در حال نابودی هستند
استاندار فارس با بیان اینکه باغ های شیراز در حال از بین رفتن هستند، تاکید کرد: باید طرحی جدید برای حفظ باغات قصردشت شیراز ارائه شود.احمدی افزود: باید به هر قیمتی که شده سعی شود تا باغات حفظ شوند.

همايش ملي سلامت مردان در شيراز

150نفر از متخصصان اورلوژی قلب و عروق سوانح و حوادث و پزشکی اجتماعی از سراسر کشور در این همایش شرکت داشتند.
رییس اداره سلامت میان سالان دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: در این همایش 5 دانشگاه که به صورت آزمایشی مجموعه مراقبت های ادغام یافته سلامت مردان را اجرا کردند نتایج کارهای خود را ارائه دادند و نحوه تعمیم مراقبت های سلامت مردان در کشور بحث و بررسی شد.

بافت فرسوده سند رسوایی شهر شیراز است

امام جمعه شیراز : عبارت سند رسوایی را نباید من به کار برم اما آنقدر گفته‌ایم و مسئولان تهران و استان کاری نکرده‌اند که دیگر چاره نداریم.آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: این بافت طرح و برنامه دارد و باید اجرا شود که در شرایط فعلی مرکز شهر به معنای واقعی قفل است و چند روز دیگر که مسافران نوروزی می‌آیند برای تردد به حرم مشکل خواهند داشت.

امیدی به آینده کشاورزی فارس نیست

سید محمد احمدی، استاندار فارس،گفت: با وجود اینکه فارس از ظرفیت بالای کشاورزی برخوردار است ولی به دلیل خشک شدن دشت‌ها و بیابان‌ها امیدی به آینده کشاورزی فارس نیست.

از پارتی بازی و رشوه در ادارات تا گرانفروشی و کم فروشی بازاریان

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: این یک ننگ است که وزیر مملکت وقتی مرغ گران می‌شود به جای اقدام برای اصلاح می‌گوید مرغ نخرید.حجت‌‌الاسلام سید محی‌الدین طاهری در جلسه هفتگی جامعه روحانیت این شهر که با حضور فرماندار شهرستان شیراز برگزار شد، اظهار داشت: عدم نظارت بر قیمت‌ها به گونه‌ای است که یک جنس را در دو نقطه شیراز به قیمت متفاوت عرضه می‌کنند و مشخص نیست نظارت وظیفه چه فرد و نهادی است.دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز بیان کرد: در برخی ادارات رشوه و پارتی‌بازی وجود دارد و گاه پرونده‌ای که در سه روز حل می‌شود را شش ماه معطل می‌کنند تا شیرینی و پول چایی بگیرند و بعد کار را انجام دهند.

معرفي برترينهاي جشنواره ملي هنري و ادبي شاهد و ايثارگر کشور در شيراز

افراد برتر جشنواره هنری و ادبی شاهد و ایثارگر کشور بخش برادران در شیراز معرفی شدند . هشتمین جشنواره هنری ادبی خانواده‌های شاهد و ایثارگر سراسر کشور در دو مرحله و در 11 رشته ادبی و هنری و با حضور 350 نفر به میزبانی پایتخت فرهنگ و ادب برگزار شد.

تجمع در شب چهارشنبه سوری ممنوع است!

تقی مهری، رييس پليس پيشگيری نيروی انتظامی ايران، روز يکشنبه سوم اسفندماه گفته است که برپايی تجمع برای برگزاری «آيين چهارشنبه سوری» ممنوع است و نيروهای انتظامی اجازه برگزاری تجمع در اين روز را نمی دهند.

کشمکش 2 دانشگاه بر سر اراضی

دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مقطعی تحت نام دانشگاه شیراز یکی بودند که بعد از جدا شدن از هم و قرار گرفتن در زیر مجموعه دو وزارتخانه علوم و بهداشت و درمان بنا شد که اموال آنها نیز تقسیم شود.این تقسیم اموال انجام شده تا امروز به بحث تقسیم زمینی در محدوده پردیس ارم رسیده ایم که دانشگاه علوم پزشکی متقاضی بخشی از این اراضی است تا بیمارستان شماره دو نمازی شیراز را در آنجا احداث کند.پس از تجمع عصر سه شنبه پنجم اسفند 93 برخی اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز در اعتراض به آنچه تصمیم گیری درباره جداسازی بخشی از زمین های این دانشگاه نامیده شد، کارمندان این دانشگاه نیز تجمعی را روز چهارشنبه (روزبعد)در تالار فجر این دانشگاه برپا کردند.

خریداری بیش از 170 اتوبوس برای شیراز با تصویب شورای شهر

رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با تصویب شورای شهر، بیش از 170 اتوبوس توسط شهرداری در سال 94 خریداری‌ می شود و در چرخه حمل‌ونقل عمومی درون‌ شهر شیراز قرار می‌گیرد.

مرمت بناهای تاریخی شیراز و آماده سازی آنها برای پذیرایی از مسافران نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس در بازدید از عملیات آماده‌سازی بناهای تاریخی گفت که از ماه های اخیر اماکن گردشگری در حال مرمت و پاکسازی است.

تمدید مهلت بازپرداخت وام کشاورزان فارس و بخشودگی سود آن توسط دولت

قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: مهلت بازپرداخت وام کشاورزانی که بدلیل خشک‌سالی های پی در پی دچار خسارت شده‌اند، تمدید شد و سود دوران بازپرداخت با تعهد دولت پرداخت میشود.

تالاب طشک زنده شد

کارشناس مسئول حیات وحش محیط زیست استان فارس گفت: با بارش باران در چند روز اخیر 35 درصد دریاچه طشک آبگیری شده است .جولایی افزود: منبع تغذیه آب تالاب طشک از چشمه گمبان و رودخانه کر است.

تولید بیش از 9 هزار تن آبزی در فارس

محمدرضا سعادت مدیر شیلات فارس با بیان اینکه سال گذشته 9 هزار و 234 تن آبزی در استان فارس تولید شده است، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون 9 هزار و 271 تن آبزی پرورشی در این استان تولید شده است.

با میانجی گری وزیر راه,بافت تاریخی شیراز فعلا عاقبت به خیر شد

قرار شد در طرحی، فضای پیرامونی متبرک دو امامزاده شاهچراغ و علاءالدین حسین به یکدیگر متصل شوند، پس تخریب بخشی از خانه‌های قرار گرفته در بافت تاریخی شیراز آغاز شد. این قصد را هجوم بولدوزرها و لودرها، تکان‌دهنده، تلخ و بی‌سابقه کرد.ورق برگشته است و با پادرمیانی وزیر راه و شهرسازی، قرار است آخر و عاقبت بافت تاریخی شیراز ختم به خیر شود و دیگر بخش های محله‌ی تاریخی اسکندریه‌ی شیراز نجات یابد.

دهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در شیراز

تولیدکنندگان و فعالان استان‌های فارس، اصفهان، تهران، خراسان، یزد، خوزستان و مرکزی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.این نمایشگاه از پنج اسفندماه گشایش یافته و تا جمعه هشتم اسفندماه از ساعت 15 تا 21 پذیرای علاقه‌مندان به این صنایع است.

تا پایان نوروز,حفاری کلافه کننده در شهر شیراز ممنوع شد

شهردار شیراز، با اشاره به نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز 94 و شروع سفرهای نوروزی گفت: با هدف رفاه حال شهروندان و مسافران، انجام هرگونه حفاری جدید در مرکز کلانشهر شیراز تا پایان تعطیلات نوروز ممنوع است.

بودجه 94 شهرداری شیراز؛2786 میلیارد تومان

هشتاد و هفتمین جلسه شورای این شهر به بررسی بودجه 94 شهرداری پرداخت که پس از بررسی و بحث فراوان بودجه شهرداری شیراز در سال آینده 2786 میلیارد تومان تصویب شد.

فراخوان شرکت درنمايشگاه ملي سوغات و هدايا در شيراز

علاقه مندان می توانند برای شرکت در این نمایشگاه تا نهم اسفند ماه به نشانی
http://www.farsfair.ir/مراجعه کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 43-6200040 (0713 ) تماس بگیرند .

بارش باران و برف در نقاط مختلف استان

چهل و نهمین هفته سال 93 برای استان هفته ای سراسر برف و باران بود بطوریکه در جهرم پس از 18 سال برف بارید.در شیراز هم پس از چند نوبت بارش باران کمی هم برف بارید.

کمترین مقدار بودجه شهرداری،برای گردشگری،آن هم در شیراز

تشریح سهم هر یک از کمیسیون‌ها در بودجهشهرداری شیراز: کمیسیون برنامه‌و‌بودجه 82 میلیارد تومان، کمیسیون حمل و نقل 380 میلیارد تومان، خدمات شهری 107 میلیارد تومان، سرمایه‌گذاری 577 میلیارد تومان، کمیسیون شهرسازی 86 میلیارد تومان، عمران یکهزار و 27 میلیارد تومان و کمیسیون فرهنگی 80 میلیارد تومان و گردشگری 34 میلیارد تومان را به خود اختصاص دادند.

استخدام 900 پرستار در استان فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی آمادگی کامل خود را برای اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری حتی در کل استان فارس اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های استان فارس کمبود نیروی پرستار دارند و افزایش تعداد پرستار از مطالبات به‌حق جامعه پرستاری است که در این راستا مجوز استخدام 900 پرستار در استان صادر شده است.

بیش از ۹۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در فراشبند کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان فراشبند از توقیف یک دستگاه کامیون بنز باری حامل کالای قاچاق به ارزش ۹۰ میلیارد ریال خبر داد.در بازرسی از این کامیون 1123 جفت کفش اسپورت تعداد 245 ثوپ کاپشن تعداد 401 ثوب پلیور کلاه‌دار تعداد 552 ثوب زیرشلواری تعداد 93 ثوپ جلیقه کاپشن و... کشف و ضبط شد.

فارس؛رتبه نخست تلفات ناشی از تصادفات

از ابتدای فروردین تا دی سال جاری، میزان کشته ها در استان فارس یکهزار و 450 نفر، تهران یکهزار و 108 و خراسان رضوی یکهزار و 105 نفر بوده است.

250 قطعه صنعتی تحریمی در شیراز بومی شد

صنعتگران و متخصصان شیرازی در یک شرکت تولیدی مهندسی موفق بومی سازی 250 قطعه صنعتی تحریمی شدند.

رشد سه و نیم برابری بازدید از مجموعه تاریخی پاسارگاد

فرماندار پاسارگادبا اشاره به اینکه امسال بازدید گردشگران خارجی و داخلی از مجموعه پاسارگاد 250 درصد رشد داشته است اظهار داشت: برای رفاه حال گردشگران یک کمپ در ورودی شهرستان پاسارگاد و 60 مدرسه در این شهرستان آماده اسکان مسافران نوروزی است.

یک لرستانی مدیر صدا و سیمای فارس شد

سهرابی كه دارای مدرک كارشناسی ارشد ارتباطات است پیش از این مشاور رییس سازمان و مدیركل روابط عمومی صدا و سیما بوده است.مدیركل جدید صدا و سیمای مركز فارس سابقه بیش از دو دهه فعالیت در بخش‌های مختلف صدا و سیما در تهران و مراكز استان‌ها دارد.

ذره بین برخی گروه های سیاسی مارا بی تقوا می نامد

پیروز ارجمند؛مدیرکل دفتر موسیقی و شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر شیراز ضمن اشاره درست و زیبا به حضور فعال بانوان در کنار مردان در عرصه موسیقی,بیان داشت امروز موسیقی مورد تهاجم شدید حساب شده ی برخی قرار گرفته است که از پشت ذره بینشان ما را بی تقوا می خوانند,اما ما به عشق مردم به فعالیتمان ادامه می دهیم.

پیشنهاد سبز کردن ارتفاعات شیراز با 30 میلیارد تومان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شیراز، بودجه پیشنهادی برای اجرای طرح ساماندهی و سبز کردن ارتفاعات شیراز 30 میلیارد تومان است که پس از بررسی در کمیسیون تلفیق و تصویب در صحن شورا، عملیات اجرایی این طرح از ابتدای سال 94 آغاز می‌شود.

4 پرواز خارجی جدید,در فرودکاه لامرد
در حال حاضر پرواز به مقاصد دبی –شیراز – اهواز- سیری در این فرودگاه برقرار است خاطرنشان کرد: به‌زودی پرواز به مقصد شارجه، تهران، اصفهان، نجف اشرف، دوحه و کویت نیز به پروازهای این فرودگاه اضافه می‌شود.
اخذ عوارض بالا از انبوه سازان/بی میلی آنها به سرمایه گذاری/افزایش قیمت مسکن؟
رئیس اتحادیه انبوه سازان استان فارس اعتقاد دارد که مصوبه ی شورای شهر در مورد نحوه ی اخذ عوارض خود باعث افزایش 70 درصدی هزینه ها میشود و در نهایت میل انبوه سازان به سرمایه گذاری کم میشود. و همچنین گرانی مسکن را در پی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار