مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیش از ۲ هزار تعاونی غیرفعال در خراسان رضوی شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۸۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷ 30 August 2015
محمود احمدی در نشستی خبری پیرامون تشریح برنامه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در محل سالن جلسات این اداره‌کل اظهار داشت: براساس برنامه پنجم توسعه ایجاد تعاونی باید به 25 درصد برسد که در حال حاضر تعداد تعاونی‌ها تنها 5 درصد است که تا رسیدن به سهم 25 درصدی برنامه پنجم توسعه فاصله داریم.

وی با بیان اینکه 98 هزار و 134 تعاونی در کل کشور وجود دارد که برای یک میلیون و 580 هزار و 920 نفر اشتغال ایجاد کرده است، افزود: 7 هزار و 762 تعاونی در خراسان رضوی فعال است که این تعداد تعاونی فعال برای 119 هزار و 193 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که 43 میلیون و 677 هزار و 971 نفر عضو تعاونی‌ها سراسر کشور هستند، گفت: 8 درصد تعاونی‌های کل کشور در خراسان رضوی ایجاد شده که در این تعاونی‌ها 3 میلیون و 483 هزار و 398 نفر عضو تعاونی‌های خراسان رضوی هستند.

احمدی با تاکید بر اینکه یکی از مباحث تعاون ایجاد برند سازی و توانمندسازی بخش مردم افزایش تعاونی است، خاطرنشان‌کرد: امسال دو شرکت تعاونی و یک اتحادیه تعاونی از خراسان رضوی به عنوان نمونه ملی معرفی شده‌اند.

وی به برنامه‌های تدوین شده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی برای هفته تعاون اشاره کرد و گفت: غبار روبی گلزار شهدای کوهسنگی، برگزاری جلساتی با مدیران اتحادیه‌ها، اتاق‌های تعاون، بیمه تعاون، صندوق کارآفرینی، برگزاری همایش تعاونگران، حضور تعاونگران در نماز جمعه مشهد و شهرستان‌ها، افتتاح چندین طرح تعاونی، برگزاری جشنواره تعاونی‌های برتر و دیدار با خانواده‌های ایثارگران و شهدای بخش تعاون از جمله برنامه‌های تدوین شده برای هفته تعاون در خراسان رضوی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح به مناسبت هفته دولت و تعاون در استان گفت: در مجموع همزمان با هفته تعاون و دولت 81 طرح به بهره برداری می‌رسد.

احمدی با بیان اینکه 12 طرح در حوزه صنعت و معدن با سرمایه 25 میلیون و 700 هزار و ریال و ارائه تسهیلات به مبلغ 4 میلیارد و 300 میلیون ریال افتتاح می‌شود، خاطرنشان‌کرد: در حوزه کشاورزی 9 طرح با سرمایه گذاری 14 میلیارد و 220 میلیون ریال در حوزه تعاونی‌های تولیدی توزیعی 3 طرح با سرمایه گذاری 1800 میلیون ریال در بخش خدمات 35 طرح با سرمایه‌گذاری 19 میلیارد و 300 میلیون ریال در بخش مسکن 22 طرح با سرمایه‌گذاری 116 میلیارد و 1800 میلیون ریال به در هفته دولت و تعاون به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی در حوزه تشکیل تعاونی در سطح کشور برتر است، عنوان‌کرد: خراسان رضوی سال گذشته رتبه نخست تشکیل تعاونی را کسب کرد همچنین سال گذشته 232 طرح همزمان با هفته تعاون در خراسان رضوی با اعتبار 495 میلیارد تومان افتتاح شد.

احمدی با بیان اینکه امسال حجم سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کرده‌ است، تصریح کرد: در خراسان رضوی 12 هزار و 700 تعاونی وجود دارد که از این تعداد بیش از 7 هزار تعاونی کم کار هستند که از این تعداد، هزار و 860 واحد تعاونی در خراسان رضوی و 700 تعاونی غیر فعال در مشهد مقدس شناسایی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که 450 تعاونی مسکن تعیین تکلیف شده است، بیان کرد: همچنین 120 تعاونی از حالت غیر فعال خارج شده است.

وی در رابطه با ارائه تسهیلات خود اشتغالی افزود: سال گذشته 31 میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شده اما هنوز برای امسال میزان تسهیلات خود اشتغالی ابلاغ نشده است.

احمدی با اشاره به این مطلب که سال‌گذشته 5 هزار و 599 مجوز اشتغال خانگی در خراسان رضوی صادر شده است، عنوان‌کرد: در پنج ماهه نخست امسال 665 مجوز مشاغل خانگی با ارائه تسهیلات 2.4 میلیارد تومان صادر شده است که در حوزه اعطا مجوز از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 53 درصد کاهش و از حیث ارائه تسهیلات رشد 500 درصدی داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان‌ کرد: خراسان رضوی در حوزه اشتغال اتباع خارجی با معضل رو به رو است که در پنج ماهه نخست امسال 41 پروانه کار در این رابطه ابطال، 25 پروانه کار تجدید و 238 مورد تمدید شده که امسال در حوزه تمدید 38 درصد و در بخش تجدید 65 درصد پروانه کار در حوزه اشتغال اتباع خارجی کاهش داشته است.

احمدی با بیان اینکه امسال 110 مورد پروانه کار برای اشتغال اتباع خارجی صادر شده است، افزود: 367 مورد بازرسی در حوزه شناسایی اشتغال اتباع خارجی انجام شده که در همین رابطه 987 اتباع غیرمجاز و 139 کارفرمای متخلف در قالب این بازرسی‌ها شناسایی شدند.

وی تعداد کارگران ساختمانی در خراسان رضوی را 50 هزار نفر اعلام و خاطرنشان‌کرد: سهمیه خراسان رضوی برای امسال در بخش تحت پوشش قرار دادن کارگران ساختمانی از خدمات بیمه تامین اجتماعی 10 هزار نفر است که جامعه هدف برای بهره‌مندی از خدمات بیمه تامین اجتماعی 80 هزار نفر است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی بیان‌کرد: میزان نرخ بیکاری بهار امسال در خراسان رضوی 14.6 درصد است همچنین امسال 11 هزار و 700 نفر در خراسان رضوی از بیمه بیکاری استفاده کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار