سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از بی توجهی وزارت آموزش وپرورش در اجرای قانون اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان درحقوق ومزایای خود، پیگیری این مهم را یکی از اولویت‌های فعلی آموزش و پرورش و مجلس آتی دانست.
کد خبر: ۸۶۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 12 June 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیدحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در نشست اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: در این نشست تذکراتی به وزیر برای برای بهبود وضعیت معلمان داده شد تا قوانین و مقررات در این خصوص به طور کامل اجرایی شود و در این موارد تجدید نظر شود.
نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس قانونی در خصوص اعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان در حقوق و مزایای فرهنگیان به تصویب رسانده که متأسفانه هنوز اجرایی نشده است؛ افزود: نمایندگان برای اجرای این مهم در قانون بودجه، ردیف بودجه در نظر گرفتند ولی هنوز اجرایی نشده است. البته خوشبختانه ریاست محترم سازمان برنامه وبودجه به جای آموزش وپرورش شخصا برای حل مشکل ورود پیداکرده اند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر برای بازنشستگان سال 98 حکم رتبه بندی اعمال نشده در حالیکه ابتدا باید حکم رتبه بندی آنان اعمال و سپس بازنشستگی به این معلمان ابلاغ می‎شد ولی در حال حاضر بدون اعمال رتبه بندی بازنشستگان سال  98 بازنشسته شده‌اند که از این بابت به شدت متضرر شده‌‎اند.

میرزاده با تأکید بر اینکه البته ما به نحوه اجرای نظام رتبه بندی فرهنگیان انتقاد داریم، تصریح کرد: به طور کلی دولت باید در این باره لایحه‌ای به مجلس ارائه یا در نحوه اجرای آن برای بازنشستگان و فرهنگیان تجدید نظر کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: با ارائه لایحه رتبه بندی، این طرح تبدیل به قانونی دائم برای بهبود وضعیت فرهنگیان می‌شود و قانونی شدن و دائمی شدن رتبه بندی فرهنگیان مسئله‌ای است که باید در دولت و مجلس آینده پیگیری شود. بیشتر شرمندگی از بازنشستگان خصوصا پیشکسوتان فرهنگی است که تلاش می شود به هرطریق ممکن شکاف حقوقی ایجادشده از اول اسفند بین شاغلین  و بازنشستگان هم شرایط،  جبران شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار