مقامی گفت: طرح احداث خانه وزنه‌برداری در تمام استان‌ها، دروغ بود و از سوی آقایان برای کسب رای مطرح شد.
کد خبر: ۸۶۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶ 17 June 2020

وزنه برداری

به گزارش تابناک سمنان: حسین مقامی، دبیر پیشین فدراسیون وزنه‌برداری  اظهار داشت: علی مرادی، رئیس فدراسیون، حدود یک سال پیش، روز انتخابات به صراحت اعلام کرد که ۳۱ خانه وزنه‌برداری در ۳۱ استان کشور احداث می‌کند. حتی این مطلب را هم گفته بود که احداث خانه‌های وزنه‌برداری را بدون یک ریال کمک از سوی وزارت ورزش انجام می‌دهد.   یک سال از انتخابات می‌گذرد و ما حتی یک آجر هم ندیدیم، چه برسد به خانه وزنه‌برداری. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که دروغ گفتن، راحت شده است. هیچ کسی هم مطالبه‌گری نمی‌کند.

تیمی در فدراسیون تشکیل داده‌اند و هیئت‌های استانی را به هم می‌ریزند

وی ادامه داد: هر کسی هم که ادعا یا مطالبه‌گری کند، آقایان به دنبال حذف او می‌روند. مشکل ما به هیچ وجه شخصی نیست، اما علی مرادی باید پاسخگو باشد.  متاسفانه می‌بینیم که اگر یک ورزشکار مطالبه کند، او هم حذف می‌شود. رئیس هیئتی که خودشان روی کار می‌آورند، با اولین انتقاد استان را بسیج می‌کنند تا او برکنار شود.  تیمی را در فدراسیون تشکیل داده‌اند و به محض اینکه یکی از روسای هیئت‌های استانی انتقادی می‌کند، چنان آن هیئت را به هم می‌ریزند که ستاد مدیریت بحران کشور هم نمی‌تواند کاری کند. بابک سلیمی، رئیس هیئت استان کرمانشاه زحمات زیادی برای وزنه‌برداری آن استان کشید. همه اهالی وزنه‌برداری می‌دانند چه بلایی به سر سلیمی در کرمانشاه آمد.

 

چرا وزارت ورزش درباره وعده انتخاباتی مرادی سوال نمی‌کند؟

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان قزوین گفت: برای من سوال پیش آمده که علی مرادی چگونه می‌خواهد به وعده انتخاباتی‌اش عمل کند؟ اصلاً چرا وزارت ورزش و جوانان از علی مرادی درباره این وعده سوال نمی‌کند؟ آقایان خانه وزنه‌برداری که درست نکردند، حتی یک کیلوگرم پودر منیزیم هم به هیئت‌های استانی ندادند. کافی است به آمار شرکت کننده‌های رقابت‌های کشوری و استعدادیابی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نگاه کنیم تا متوجه خیلی از موارد ‌شویم. اگر وزارت ورزش و بخش استعدادیابی این وزارتخانه کمک نمی‌کرد، تعداد نفرات شرکت کننده خیلی هم کمتر می‌شد. این‌ها یعنی رخ دادن فاجعه در وزنه برداری.

یک سال پس از وعده انتخاباتی مرادی/ دبیر پیشین فدراسیون وزنه‌برداری: آقایان دروغ گفتند!

وی گفت: سال ۲۰۱۱ و در زمان ریاست  حسین رضازاده در فدراسیون که کوروش باقری سرمربی تیم ملی جوانان بود، قهرمان جهان شدیم. ۱۵ مدال کسب کردیم که دو تن از این وزنه برداران در رقابت‌های بزرگسالان هم مدال جهانی گرفتند. کیانوش رستمی و سعید محمدپور.  اتفاقاً این دو وزنه بردار مدال المپیک هم گرفتند. در  سال‌های گذشته هم قهرمان رقابت‌های جوانان جهان شدیم، اما تعداد مدال‌ها را اگر دقت کنیم، متوجه می‌شویم که تیم‌ فعلی در حد تیم ۲۰۱۱ جهان نبوده است.

برخی از افراد، جایگاهشان در فدراسیون وزنه‌برداری نیست

مقامی گفت: هر کسی که بخواهد با آقایان مخالفت کند، حذف می‌شود. به غیر از چند نفر محدود که شایستگی حضور در فدراسیون را دارند، دیگر آقایان جایگاهشان در فدراسیون نیست. علیرضا دبیر قهرمان جهان، رئیس فدراسیون کشتی شده و حمید سوریان که افتخارات بیشتری از دبیر دارد، نایب‌رئیس شده است. حالا ببینید در فدراسیون وزنه برداری چه آقایانی حضور دارند.

بزرگان وزنه‌برداری خانه‌نشین شدند

او ادامه داد: کوروش باقری، حسین توکلی، سجاد انوشیروانی، شاهین نصیری‌نیا و بهداد سلیمی در فدراسیون نیستند و برخی از این افراد خانه نشین شدند. قاسم غزالیان از نظر استعدادیابی نفر اول ایران است، آقایان به او اجازه صحبت کردن هم نمی‌دهند.

یک سال پس از وعده انتخاباتی مرادی/ دبیر پیشین فدراسیون وزنه‌برداری: آقایان دروغ گفتند!

آقایان دروغ می‌گویند و هیچ کسی هم چیزی به آن‌ها نمی‌گوید

مقامی  درباره خانه‌های وزنه‌برداری ادامه داد: چوپان دروغگو، یک بار دروغ گفت و داستان او را در کتاب‌های فارسی نوشتند. آقایان به راحتی دروغ می‌گویند و هیچ کسی هم چیزی به آن‌ها نمی‌گوید. چرا استارت خانه‌های وزنه برداری زده نشد؟ اخیراً به فدراسیون نامه زدم و به آن‌ها گفتم که در سه منطقه از استان، زمین لازم برای احداث خانه وزنه برداری وجود دارد اما پاسخی ندادند. اگر رئیس هیئتی هم اعتراض بکند کاری با او می‌کنند که وزنه‌برداری آن استان نابود شود.

او گفت: دو سال می‌شود که برای برگزاری کلاس‌های مربیگری به فدراسیون نامه می‌زنیم، اما پاسخی به نامه‌های ما داده نمی‌شود. حالا دم از استعدادیابی می‌زنند. وقتی مربی نداشته باشیم چگونه می‌خواهیم درباره استعدادیابی حرف بزنیم؟

هر کسی که اهل وزنه‌برداری باشد عملکرد علی مرادی را قبول ندارد

دبیر پیشین فدراسیون وزنه‌برداری افزود: اگر واقعاً قرار به احداث خانه‌های وزنه‌برداری بود، حداقل در یک استان تاکنون بعد از گذشته یک سال، روند احداث خانه وزنه برداری تا ۳۰ درصد جلو رفته بود. دو سال پیش، این موضوع را مطرح کردم و گفتم که هر کسی که اهل وزنه‌برداری باشد عملکرد علی مرادی را قبول ندارد. به همین دلیل او مجبور می‌شود نیرو‌های خودش را از خارج از وزنه‌برداری بیاورد.

مقامی گفت: همه می‌دانند که آقایان در فدراسیون برای جذب اسپانسر هم مشکل دارند و از این لحاظ ضعیف‌ترین فدراسیون کشور هستند. جای حسین رضازاده در فدراسیون جانبازان و معلولین است؟ در حال حاضر چیزی به نام سرمربی تیم‌های پایه وزنه برداری نداریم. دبیر فدراسیون، هم سرمربی جوانان و هم نوجوانان است. محسن بیرانوند، فرد باشخصیتی است، اما نمی‌شود ۱۰ پست را به یک نفر داد.

یک سال پس از وعده انتخاباتی مرادی/ دبیر پیشین فدراسیون وزنه‌برداری: آقایان دروغ گفتند!

نمی‌شود به وعده‌ای که مقابل دوربین رسانه‌ها دادیم، عمل نکنیم!

او ادامه داد: هنگامی که مرادی  وعده احداث ۳۱ خانه وزنه‌برداری در سراسر کشور را داد، خیلی‌ها شاهد بودند و این صحبت مقابل دوربین‌های رسانه‌ها گفته شد. اما همچنان اتفاقی نیفتاده است. نمی‌شود که یک حرف را بگوییم و رای انتخابات را به دست بیاوریم، اما به وعده مان عمل نکنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار