با تولید نخستین توربین های بادی 2.5 مگاواتی در البرز
یش از این توربین‌های بادی با قدرت 660 کیلووات در کشور تولید می‌شد که با تولید توربین‌های دو و نیم مگاواتی، قابلیت برق در این دستگاه‌ها 4 برابر بیشتر از گذشته شده است.
کد خبر: ۸۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۳ 31 August 2015

ساخت توربین‌های بادی در کارخانه مپنا بعدازظهر امروز با حضور معاون وزیر نیرو تکمیل شد.

این توربین‌ها توسط متخصصان ایرانی شاغل در شرکت مهندسی پارس ژنراتور (مپنا) در استان البرز تولید شده و امروز با حضور هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی و مدیران شرکت مپنا تولید و امروز طی مراسمی برای نصب و را‌ه‌اندازی به استان قزوین ارسال شد.

مپنا تنها تولیدکننده توربین‌های بادی غول پیکر است که در نقاط مختل کشور به ویژه در منجیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حاشیه تحویل نخستین توربین‌های بادی غول پیکر، معاون وزیر نیرو به همراه مدیران شرکت مپنا از بخش‌های مختلف این کارخانه بازدید کردند.

سالن مونتاژ ناسل بادی، سالن ساخت دستگاه اشباع سازی سیم پیچ در محیط خلاء، دستگاه فرم دهنده سیم پیچ ماشین‌های الکتریکی، سالن ساخت روتور ژنراتور و سالن الکتورمترهای صنعتی و نیروگاهی از جمله بخش‌هایی بود که مورد بازدید قرار گرفت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز امروز از از بومی سازی دانش تولید پره‌های توربین‌های بادی در کشور خبر داد.

هوشنگ فلاحتیان بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین توربین‌های بادی دو نیم مگاواتی ساخت داخل که توسط مختصصان گروه مپنا محقق شد، به خبرنگاران گفت: پیش از این توربین‌های بادی با قدرت 660 کیلووات در کشور تولید می‌شد که با تولید توربین‌های دو و نیم مگاواتی، قابلیت برق در این دستگاه‌ها 4 برابر بیشتر از گذشته شده است.

وی افزود: همچنین در گروه صنعتی مپنا پره‌های توربین‌های بادی دو و نیم مگاواتی نیز تولید شده که با این کار ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صنعتی کشور ایجاد گردیده است.

معاون وزیر نیرو بیان داشت: در حال حاضر فناوری و دانش ساخت این پره‌ها در داخل کشور بومی شده و ضمن تامین نیازهای داخلی، توانمندی صادرات نیز داریم.

فلاحتیان ادامه داد: با بومی‌سازی این دانش نوین، جمهوری اسلامی ایران جزو 10 کشور دنیا که توانمندی ساخت نیروگاه‌های بادی دو و نیم مگاواتی را دارند، پیوسته است.

وی تاکید کرد: با تولید انبوه توربین‌های بادی دو و نیم مگاواتی، ضمن تامین نیاز داخلی، قادر به صادرات این محصول خواهیم بود که هم از خروج ارز از کشور صرفه‌جویی می‌کند و هم برای کشور ارزآوری خوبی دارد.

معاون وزیر نیرو بیان داشت: بخش خصوصی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش باشد، با حمایت دولت، وزارت نیرو و صندوق توسعه ملی روبه رو شده و از احداث نیروگاه‌های بادی در کشور حمایت ویژه می‌شود.

وی از تولید انرژی بادی و خورشیدی به عنوان یکی از اهداف کلان وزارت نیرو خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، وزارت نیرو سالانه حدود یک هزار مگاوات نیروگاه بادی و خورشیدی در کشور راه اندازی و از تولیدت برق این نیروگاه ها در شبکه سراسری استفاده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار