کد خبر: ۸۶۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 30 June 2020
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران:‌ مشکلی در موجودی ذخایر نهاده‌های دامی وجود ندارد

گروه استان‌ها- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: موجودی ذخایر نهاده‌های دامی مشکل ندارد و برای استراتژی که اصلا مشکل نداریم و روزمره هم پایین است اما مقداری کندی در تامین نهادها داریم ولی اینکه بگوییم موجودی نداریم اصلا صحیح نیست.

حشمت‌الله عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در پیشوا، با اشاره به تامین نهاده های دامی اظهار داشت: بابت نهادهای دامی مشکل تخصیص ارز نداریم ولی کند است که با مدیران بانک مرکزی جلسه‌ای داشتیم و افرادی که تقاضای تخصیص ارز دارند را جمع‌بندی کردیم.

وی با اشاره عدم ‌مشکل در موجودی ذخایر نهاده‌های دامی ادامه داد: موجودی ذخایر نهاده‌های دامی مشکل ندارد، برای استراتژی که اصلا مشکل نداریم و روزمره هم پایین است اما مقداری کندی در تامین نهادها داریم ولی اینکه بگوییم موجودی نداریم اصلا صحیح نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در مورد گلایه دامداران در زمینه قیمت بالای نهاده‌ها و قیمت پایین دام گفت: اگر به هر دلیل  ارز 4200 تومانی نهادهای دامی برداشته و آزاد شود قیمت محصولات دامداران هم آزاد می‌شود پس آنان نیز متضرر نخواهند شد.

عسگری تصریح کرد: کندی توزیع نهاده‌های دامی بستگی به میزان ارز دارد و شرایط آینده،کرونا، تحریم و غیره نیز در این ‌امر دخیل است و مثل مرغ یا چیز دیگری نیست که بگویم فردا برطرف می‌شود.

وی در مورد جلسات برگزار شده با بانک مرکزی در زمینه نهاده‌های دامی گفت: خروجی ما با بانک مرکزی این بوده است که برای دو سه نهاده دامی که اولویت دارد مانند ذرت،کنجاله و غیره را سرعت بدهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران در پایان با تاکید بر سرعت در تامین نهاده‌های دامی گفت: تامین نهاده‌های دامی سرعت پیدا می‌کند.

سخنان معاون استاندار در حالی مطرح است که برخی دامداران معتقد هستند، تاثیر افزایش قیمت نهاده‌های دامی بروی هزینه تولید دام‌ها بالا است اما در خروجی قیمت آنقدری افزایش پیدا نمی‌کند و در نتیجه باعث ضرر این قشر زحمتکش می‌شود.

انتهای پیام/ح

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار