ری- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر با تاکید بر تشکیل کارگروه حقابه کشاورزی در ری گفت: موضوع حقابه کشاورزی ری را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۶۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 30 June 2020

سید علی یزدی خواه صبح سه شنبه در جریان بازدید از بخش قلعه نو و محور ری ورامین و دوربرگردان طالب آباد که با حضور فرماندار ری برگزار شد در نشست جمع بندی که در محل سالن جلسات شهرداری قلعه نو برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت اظهار داشت: طی جلسه‌ای که با نمایندگان شهر و توابع تهران برگزار شد مقرر گشت که مشکلات عمده شهر احصا و طی چند سال دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات کلیدی و در هم تنیده هستند گفت: موضوع حمل و نقل از این موارد است که طرح حمل و نقلی ومترو راه افتاده و موضوع مترو و قطار شهری که با توسعه آن توجیه اقتصادی و کاهش آلودگی هوا را علاوه بر آسایش مردم و جابه جایی قطب‌های جمعیتی را خواهیم داشت.

یزدی خواه گفت: شأن ما مسئولین خدمتگزاری به مردم است و صلاحیت مان را از طریق خدمت به مردم می‌توانیم اثبات کنیم و در این زمینه رعایت ۲ مؤلفه مهم است که اول کار کردن برای مردم است و دوم کار برای تقویت دین مداری مردم می‌باشد وگرنه اگر کار فقط بحث دادن خدمات و اثبات باشد طاغوت نیز همین کار را می‌کرد و در این راستا نظام اسلامی خدمات زیادی را ارائه کرده اما شایستگی‌های مردم از این بیشتر است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر بیان داشت: آب شرب روستاها و حمل و نقل از مواردی است که مورد توجه نمایندگان می‌باشد و در این منطقه با یک و نیم میلیون جمعیت راه عبوری شأن با ترافیک سه راه تقی آباد همراه است و تا میدان ۱۵ خرداد ورامین ادامه دارد که با توجه به حمل ونقل ریلی این مورد حل خواهد شد.

وی در خصوص آب کشاورزی ری و حقابه ها عنوان داشت: از فرماندار می‌خواهیم یک کارگروه حقابه کشاورزی تشکیل دهند و ما نیز در مجلس معاون وزیر نیرو را دعوت می‌کنیم و در خصوص حقابه روستایی و تصفیه خانه‌های جدید و جنوب تهران سوالات را مطرح خواهیم کرد چرا که این منطقه دشت حاصلخیزی بوده و یا آب قنات و چاه یا رودخانه‌های جریانی را داشته است اما الان آبی که به این منطقه می‌آید از آب سرخه حصار است و کشاورزی با این آب مشروب می‌شود و موضوع آب مسئله‌ای نیست که مردم در آن دخیل بوده باشند و یک موضوع زیست محیطی است.

یزدی خواه افزود: حقابه قبلاً از جاجرود بوده و حقابه ای که به ری دادند از سد ماملو بوده و تهاتر کردند که آب چاه‌های منطقه شرق استان تهران را دادند و که از کیفیت مناسبی برخوردار نبود و کشاورزان ضرر کردند و به جای آن آب تصفیه شده پساب را به ورامین اختصاص دادند که باید این موضوع دنبال شود و حقابه کشاورزی حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار