کد خبر: ۸۶۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 30 June 2020
افزایش مصرف آب استان تهران در پی کرونا و گرما

تهران- معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب استان تهران گفت: مصرف آب در سطح استان در پی گرمای هوا و رعایت مسائل بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا افزایش یافت.

محمدرضا کرمی‌نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مصرف آب در سطح استان از ۳۱ خردادماه تا ۶ تیرماه امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶ درصد، معادل ۱۹۰ هزار و ۴۹۰ مترمکعب افزایش داشت و طی روزهای بعدی نیز روند افزایش مصرف ادامه یافت.

به گفته وی ساکنان استان در این مدت سه میلیون و ۶۵۲ هزار مترمکعب آب مصرف کردند در حالی که مصرف در مدت مشابه سال گذشته سه میلیون و ۴۶۲ هزار مترمکعب بود.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب استان تهران ادامه داد: سه میلیون و ۵۵۳ هزار مترمکعب آب هم در روز هفتم تیرماه مصرف شد که نسبت به روز مشابه سال گذشته افزایش ۸.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه روند مصرف آب تهران روند افزایشی پیدا کرده است، بیان کرد: با این میزان مصرف و افزایش گرمای هوا، شاهد مصرف چهارمیلیون مترمکعبی خواهیم بود و شرکت آب و فاضلاب در تامین آب دچار چالش خواهد شد.

کرمی‌نژاد بیان داشت: این شرکت با توجه به شرایط ویژه ناشی از شیوع ویروس کرونا، تلاش‌ می‌کند که از قطع شدن آب جلوگیری کند و تنها دلیل قطعی احتمالی، وقوع حادثه یا شکستگی شبکه آبرسانی باشد.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید قدر آب باکیفیت را بدانند و نسبت به مدیریت آن اقدام کنند، اضافه کرد: قیمت تمام‌شده آب تهران پس از تصفیه و انتقال به شبکه برای هر مترمکعب حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است و این شرکت تنها ۷۰۰ تومان از مشترکان هزینه دریافت می‌کند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب استان تهران خاطر نشان کرد: در هیچ جای دنیا آب با این کیفیت را ارزان نمی‌فروشند و از این‌رو از شهروندان درخواست داریم از مصرف بی‌رویه آب و اسراف آن خودداری کنند.

وی به راهکارهای کاهش مصرف آب هم اشاره کرد و گفت: شهروندان در این روزها باید برای شست‌وشوی دست‌ها به مدیریت مصرف آب توجه کنند؛ تا حد امکان از آب شرب برای فضای سبز استفاده نکنند و باغچه را در شب یا صبح زود آبیاری کنند تا از تبخیر آب جلوگیری شود.

کرمی‌نژاد اظهار داشت: نصب کولر در سایه و با استفاده از پوشش مناسب و جلوگیری از نشت آب کولرهای آبی هم از جمله شیوه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب محسوب می‌شود؛ همچنین به کودکان در خصوص هدر رفت آب باید آموزش دهیم تا شاهد کاهش مصرف آب باشیم.

به گزارش ایرنا آب در طول تاریخ عامل مهمی در شکل دادن به سبک زندگی بشر و توسعه تکنولوژی، زبان و فرهنگ بوده و در منابع دینی به صورت مکرر نسبت به اهمیت این ماده در زندگی تاکید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار