مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک از جان باختن پدر، مادر و فرزند هفت ساله یک خانواده در شهرستان قرچک به دلیل گازگرفتگی خبر داد.
کد خبر: ۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶ 28 February 2015
داود مهدی‌زاده در گفت و گو با تسنیم، اظهار داشت: پدر، مادر و فرزند 7 ساله یک خانواده ساکن قرچک  به علت نشت گاز منواکسیدکربن از لوله بخاری ‏دچار خفگی شده و جان خود را از دست دادند.
وی افزود: بعد از غیبت چند روزه اعضاء این خانواده همسایگان با سازمان آتش نشانی و نیروی انتظامی تماس گرفتند و پس از مراجعه نیروهای آتش نشانی و انتظامی مشخص شد که یک روز از فوت اعضای این خانواده گذشته است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک  تاکید کرد: علت این حادثه  نشت گاز از لوله بخاری و مسدود بودن محل ورود هوا به اتاق خواب بوده است.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه اطلاع رسانی مناسب از طریق رسانه های دیداری و شنیداری در این باره انجام شده اما سهل انگاری در این موضوع سبب مرگ دلخراش این شهروندان قرچکی شد.‏
داود مهدیزاده حداقل فاصله بخاری از دیوار را 30 سانتی متر مربع و فاصله رابط دودکش از دیوار را 15 سانتی متر مربع دانست و افزود: محل استقرار بخاری باید 50 سانتی مترمربع از پرده، کمد چوبی و سایر لوازم قابل احتراق نیز فاصله داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: محل نصب بخاری باید از جریان هوای تازه برخوردار بوده و در فضاهای بسته و غیر قابل نفوذ، ایجاد دو هواکش که سطح آن حداقل 5/6 سانتی مترمربع باشد، الزامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار