رئیس کمیته امداد امام خمینی لنجان خبر داد:
تابناک: رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان لنجان گفت: خیرین شهرستان لنجان طی 11 ماه‌ گذشته سال جاری بالغ بر 5 میلیارد و 350 میلیون ریال به صورت نقدی و غیرنقدی به ایتام تحت حمایت خود کمک کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳ 28 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، احمد یوسفی با اشاره به نزدیک شدن به هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: با پیروزی انقلاب امام خمینی به منظور خدمت‌رسانی به محرومان و تلاش برای از میان برداشتن فقر و محرومیت عمومی در جامعه چهاردهم اسفند 1357 فرمانی مبنی بر تشکیل کمیته امداد را صادر کردند.

وی افزود: در راستای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت از نیازمندان در صدر برنامه‌های دولت قرار گرفت و کمیته امداد امام خمینی تشکیل شد و این نهاد به منظور کمک به خانواده‌های محروم و گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه برای خودکفا کردن آنها تاسیس شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان لنجان با اشاره به حمایت‌های مسئولان و مردم خیراندیش شهرستان لنجان تصریح کرد: طی 11 ماه گذشته مردم شهرستان لنجان و صنایع منطقه در قالب کمک‌های نقدی،‌ صدقات، فروش تاج گل، طرح برکت، طرح اکرام، اطعام و افطاری، نذری، فطریه، زکات و کفارات بالغ بر چهل میلیارد و 280 میلیون ریال به کمیته امداد امام خمینی کمک کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین دولت تدبیر و امید نیز بالغ بر 14 میلیارد و 500 میلیون ریال جهت کمک به نیازمندان شهرستان لنجان در اختیار این نهاد قرار داده و این مبالغ جهت حمایت و تحت پوشش قرار دادن نیازمندان شهرستان هزینه شده است.

یوسفی با اشاره به طرح اکرام ایتام بیان کرد: این طرح بسیار خداپسندانه بوده و افراد خیر ضمن تقبل کفالت یک یا چند یتیم ماهانه حداقل مبلغ 300 هزار ریال جهت هر یتیم به حساب کمیته امداد واریز می‌کنند که این کمک خاص یتیم مورد نظر حامی است.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون تعداد دو هزار و 100 نفر از خیرین شهرستان کفالت 479 یتیم تحت حمایت را به عهده دارند و در 11 ماه‌ گذشته سال جاری بالغ بر پنج میلیارد و 350 میلیون ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به ایتام تحت حمایت خود کمک کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان لنجان متذکر شد: افرادی که می‌خواهند ایتام کمیته امداد را تحت حمایت خود قرار دهند با مراجعه حضوری به واحد اکرام کمیته امداد و یا با مراجعه به سایت www.esf-ekram.com می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به طرح محسنین، ادامه داد: در طرح محسنین نیز افراد خیر ضمن تقبل کفالت یک یا چند خانواده مشکل‌دار (غیر یتیم) ماهانه مبلغی به حساب امداد به عنوان واسطه واریز می‌کنند و این نهاد نیز به حساب خانواده مورد نظر واریز می‌کند و در 11 ماه گذشته تعداد حامیان 30 نفر تعداد 42 خانوار را تحت پوشش قرار دادند که بیش از 70 میلیون ریال در این زمینه مساعدت شده است.

یوسفی تشریح کرد: این نهاد به دلیل فعالیت و خدمات ارزنده‌ای که طی چند سال گذشته داشته به عنوان دبیر ستاد احیای زکات شهرستان و مسئول جمع‌آوری زکات انتخاب شده که زیر نظر ائمه محترم جمعه شهرستان مشغول فعالیت است.

وی افزود: طی 11 ماه گذشته بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات اعم از واجب و مستحبی جمع‌آوری و در زمینه کمک به محرومان و کارهای عام‌المنفعه هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان لنجان اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی شهرستان لنجان در خصوص اشتغال نیز برای خانواده‌های تحت حمایت خود و اقشار آسیب‌پذیر شهرستان خدمات قابل توجهی داشته و از سوی مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو اصلی کارگروه اشتغال کشور انتخاب و توسط شورای عالی کشور مسئولیت دبیرخانه کمیته ساماندهی سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال پایدار روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر به این نهاد واگذار شده که امیدواریم با همکاری ستاد مذکور در شهرستان در خصوص اشتغال و رفع بیکاری جوانان قدم موثری برداشته شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار