عنایت الله رحیمی درباره وضعیت استان فارس در زمینه روند شیوع ویروس کرونا حاکی است: وضعیت استان فارس به لحاظ شیوع کرونا تا ابتدای تیرماه مناسب بود اما سه هفته است که شاهد روند صعودی بیماری کرونا در استان هستیم به شکلی که ۲۱ شهرستان از ۳۶ شهرستان استان وضعیت قرمز دارند.
کد خبر: ۸۷۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ 21 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عنایت الله رحیمی درباره وضعیت استان فارس در زمینه روند شیوع ویروس کرونا حاکی است: وضعیت استان فارس به لحاظ شیوع کرونا تا ابتدای تیرماه مناسب بود اما سه هفته است که شاهد روند صعودی بیماری کرونا در استان هستیم به شکلی که ۲۱ شهرستان از ۳۶ شهرستان استان وضعیت قرمز دارند.
وی درباره میزان استفاده مردم از ماسک در استان فارس بیان کرد: حدود ۸۲ تا ۸۵ درصد مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت و از ماسک استفاده می کنند البته از ۲ هفته گذشته شرایط سختگیرانه ای را در استان اجرا کردیم.
استاندار فارس گفت: براساس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا مقرر شد تعدادی از فعالیت ها محدود شود و با تشکیل ۸۲ تیم نظارتی متشکل از نمایندگان اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و نیروی انتظامی، روند نظارت ها بر اجرای پروتکل های بهداشتی را تشدید کردیم.
رحیمی افزود: حدود ۲۵۰ تیم سه نفره نیز در سطح شهر شیراز توسط شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی روند اجرای پروتکل های بهداشتی را بررسی کردند.
وی ادامه داد: در مدتی که مردم ، بیماری را عادی پنداشتند روند افزایش بیماری را شاهد بودیم که تعداد بستری ها افزایش یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این اعلام کرد: تا ظهر دوشنبه ۳۰ تیرماه جاری بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی که یک هزار و ۶۴۱ نفر از آنها بستری شدند.
سیماسادات لاری با بیان این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر رسیده است، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار