فرماندار آباده گفت: متاسفانه آمار مبتلایان بستری شده و همچنین مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در شهرستان آباده روندی صعودی یافته و هم اکنون این شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.
کد خبر: ۸۷۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 22 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: نیک مرام در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در شهرستان آباده افزود: از مجموع ۳ هزار تست انجام شده کرونا در شهرستان آباده، تاکنون پاسخ ۳۰۵ مورد آن مثبت بوده و تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در این شهرستان به ۸ نفر رسیده است.

وی با اشاره با مصوبات ستاد مدیریت بحران شهرستان آباده در خصوص برگزاری مراسم جشن و عزا در این شهرستان گفت: برگزاری هرگونه مراسم عقد و عروسی و عزای رسمی در تالارها ، منازل مسکونی و باغ ها در شهرستان آباده تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و تالارهای شهرستان نیز تا اطلاع ثانوی برای برگزاری مراسم تعطیل خواهدبود همچنین طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان، هیچ اطلاعیه ترحیم یا کارت عروسی در شهرستان چاپ و منتشر نمی شود.

فرماندار اباده اظهار داشت : تا اطلاع ثانوی همه سالن‌های مطالعه کتابخانه‌ها، آرایشگاه‌های زنانه، سالن‌های ورزشی سرپوشیده، کافی‌شاپ، پارک‌ها و شهربازی در شهرستان آباده تعطیل خواهند بود همچنین رستوران‌ها و فست فودها فقط به صورت بیرون‌بر مجاز به فعالیت هستند.

نیک مرام بیان کرد: آرایشگاه‌های مردانه نیز موظف به فعال‌سازی سیستم نوبت‌دهی غیرحضوری هستند و ورود بیش از یک شخص در آن واحد، به آرایشگاه ممنوع است.

نیک مرام با تاکید مجدد بر استفاده از ماسک در سطح اداره‌ها و اصناف اظهار کرد: ضروری است که همه متقاضیان برای ورود به اداره‌ها و دریافت خدمات دولتی، از ماسک استفاده کنند و در غیر این صورت از ارائه خدمت به آنها جلوگیری می شود.

فرماندار آباده افزود: به فروشگاه‌های بزرگ، دفاتر پیشخوان و کارگزاران دفاتر بیمه در شهرستان آباده تذکر داده شده است وملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی خواهند بود و در غیر این صورت مطابق قانون با آنها برخورد می شود.

نیک مرام ادامه داد: همچنین واحدهای صنفی واقع در مجتمع‌های تجاری شهرستان، تنها در بازه زمانی ۹ صبح تا ۸ شب منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مجاز به فعالیت هستند.

وی در خصوص فعالیت اصناف در شهرستان آباده اظهار کرد: همه واحدهای صنفی در این شهرستان ملزم به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی توسط فروشنده و مشتری خواهند بود و در صورت مشاهده عدم رعایت این موضوع، ضمن تشکیل پرونده با واحد صنفی متخلف برخورد می‌شود.

فرماندار آباده تصریح کرد: مهار این بیماری بستگی به اراده و همکاری مردم دارد و در این راستا پرهیز از هر گونه مسافرت، حضور در میهمانی‌ها و خروج از خانه برای کارهای غیرضروری، کارساز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار