کد خبر: ۸۷۹۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 23 July 2020

یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات برق گیلان تخصیص یافت

تابناک/ استاندار گیلان گفت: یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید تجهیزات برق استان از سوی وزارت نیرو تامین و تخصیص داده شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع با اشاره به تصویب برنامه مدون استان پیرامون موضوع جهش تولید در شورای برنامه‌ریزی استان و تأیید در ستاد اقتصاد اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از نخستین استان‌ها و انعقاد تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه برای حمایت‌های اعتباری بودجه و تسهیلاتی به عنوان اولین استان کشور، افزود: ملاک ارزیابی مدیران در سال ۹۹، انجام تکالیف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و پروژه‌های جهش تولید است و هیچ دستگاهی ولو بدون داشتن پروژه در این راستا بدون تکلیف و وظیفه نبوده و باید با دیگر دستگاه‌ها همراهی داشته باشند چراکه بستر تولید و اشتغال در استان به خوبی فراهم است.

وی تصریح کرد: سرعت کار، حساسیت، دقت نظر، وقت شناسی و تلاش مدیران نباید ذره‌ای کاسته شود چراکه مجموعه کارگزاران و کارکنان موظف به انجام امور محوله هستند و در این مسیر کم کاری و سهل انگاری هیچ مدیر، کارگزار و کارمندی پذیرفتنی نیست.

زارع با بیان اینکه برای تحقق برنامه‌ها از جمله جهش تولید، بانک‌های عامل به عنوان محرک تولید بسیار موثر هستند، گفت: بانک‌ها موظفند در موعد زمانی مقرر، ۳۰ درصد واحدهای تملیکی را واگذار و در این راستا شیوه‌های استمرار فعالیت‌ واحدها مشخص شده است.

وی به ابلاغ و تأکیدات صورت گرفته مبنی بر پیشگیری از تغییر کاربری اراضی صنعتی و جلوگیری از برخی واگذاری‌ها در این راستا اشاره و تصریح کرد: شروط واگذاری شاخص‌هایی همچون اولویت بومی بودن، داشتن صلاحیت و توانمندی، حفظ اشتغال و کاربری و توسعه و ارتقاء ظرفیت تعیین شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه جلوگیری از تبدیل مشکل به بحران در واحدهای تولیدی یک هنر است، گفت: فرمانداران و دستگاه‌ها باید به صورت روزانه واحدهای تولیدی و مراکز اشتغال را رصد و پایش کنند و قبل از شکل‌گیری بحران، پیشگیری کنند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص ضرورت آزادسازی سواحل و احیاء تالاب‌های انزلی و عینک رشت به تداوم پیگیری ها به صورت بی وقفه و برگزاری جلسه اخیر کارگروه ملی تالاب‌ها به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری با محوریت پیشنهادات کارگروه تالاب استان اشاره و اظهار داشت: آزادسازی نوار ساحلی یکی از اقدامات اولویت دار وزارت کشور و گزارش نهایی بررسی های صورت گرفته تا هفته آینده تکمیل می‌شود.

وی برنامه‌های اجرا شده و درحال انجام همچون لایروبی‌ها را امیدوارکننده عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات پیشگیرانه از سوی منابع طبیعی انجام می‌گیرد و در سال ۹۸ با مبلغ ۳۲ میلیارد تومان از اعتبارات ملی، این اقدامات در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

زارع همچنین به قرارداشتن در فصل گرما و لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی خصوصاً برق اشاره کرد و افزود: در مرداد ماه از ساعت ۱۲ تا ۱۸ صرفه جویی بار انرژی توسط دستگاه‌ها برای جلوگیری از خاموشی‌ها با رعایت توصیه‌های شرکت توزیع برق مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه اگرچه برخی خاموشی‌ها به واسطه نداشتن منبع تولید نبوده و عمده آن ناشی از فرسودگی و عمر بیش از سه دهه ای شبکه توزیع و شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف است، گفت: با هر حادثه‌ای این شبکه دچار پارگی و قطع برق می‌شود که رفع آن‌ها در شرایط گرما به شرکت توزیع برق استان تأکید شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به پیگیری‌ مطالبات استانی در حوزه برق از طریق وزیر نیرو اشاره و خاطرنشان کرد: وزیر نیرو نوید تأمین یکصد میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز حوزه برق استان و ارسال آن در هفته آتی را داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار