بهره برداری از معدن کرومیت واقع در کوه‌های روستای دهمورد شهرستان بختگان به مردم این منطقه واگذار شد.
کد خبر: ۸۸۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۱ 26 July 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: این معدن به مدت بیش از سه سال توسط عده‌ای سودجوبه تاراج می‌رفت که با رسانه‌ای شدن این تخلف توسط خبرگزاری صداوسیمای فارس و ورود دستگاه قضایی، متخلفان دستگیر و برداشت غیرقانونی از این معادن که وسعت آن بیش از هزار هکتار است متوقف شد.

مردم روستای دهمورد و روستا‌های تابعه در بخش مرکزی اباده طشک شهرستان بختگان خواستار واگذاری این معادن در قالب تعاونی به خودشان شدند.

با پیگیری رییس دستگاه قضا و مجموعه دادگستری فارس و مسولان استان پس از گذشت حدود سه هفته از پخش این گزارش از رسانه ملی، حالا مدیرکل تعاون، کارورفاه اجتماعی فارس با حضور در شهرستان بختگان با تشکیل تعاونی مردمی زمینه واگذاری این معادن به مردم این منطقه را فراهم کرده است.

مختاری مدیرکل تعاون فارس گفت؛ تا کنون حدود ۹۵۰خانوار با پرداخت حق عضویت در این تعاونی عضو شده اند و یک ماه دیگر جلسه مجمع این تعاونی به منظور تعیین اعضای هیت مدیره تعاونی برگزارمی شود.

ایزدی مدیرکل سازمان صمت فارس هم گفت؛ تلاش می‌کنیم تا هرچه سریعتر با ثبت این معدن در سامانه کاداستر، مجوز اکتشاف هم صادر شود.
حجت الاسلام موسوی رییس کل دادگستری فارس نیز در این رابطه گفت؛ تا نهایی شدن این تعاونی و واگذاری معادن درچارچوب قانون به مردم، پای کار هستیم.

با بهره برداری از این معادن در روستای دهموردمشکل بیکاری ۴هزار نفر برطرف خواهد شد.

روستا‌های بخش مرکزی اباده طشک شهرستان بختگان به علت خشکسالی و خشک شدن دریاچه بختگان به دلیل بیکاری بیش از ۲۵۰خانوار در این منطقه مجبور به مهاجرت شدند، حالا با فعال شدن معادن کرومیت در این شهرستان امید برگشت این خانواده‌ها به روستاهایشان قوت گرفته است.

برچسب ها: معدن ، کرومیت ، بختگان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار