نماینده ولی فقیه و امام جمعه جهرم گفت: تلاش برای ایجاد یک محیط با ثبات، نقش موثری در تحقق امنیت اقتصادی و رشد پایدار دارد و این نوع امنیت مهم ترین شاخص برای پیشرفت جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۸۸۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 03 September 2015
به گزارش ایرنا حجت الاسلام لطف الله دژکام، در دیدار فرمانده جدید شهرستان جهرم ، جمعی از مسوولان انتظامی این شهرستان ، بیان داشت:امنیت، زمینه ساز توسعه کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و بخش مهمی از این نیاز ضروری جامعه بر عهده نیروی انتظامی است.
وی با بیان این که تمام مولفه های تمدن اسلامی، بر محور دین اسلام است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب ، ایجاد تمدن اسلامی را به عنوان آرمان نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد توجه خاص قرار داده اند و برای تحقق آن، تلاش وافری دارند.
امام جمعه جهرم، نقش نیروی انتظامی را برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در گفتمان تمدن سازی اسلامی، مهم ارزیابی کرد و
گفت: نیروی انتظامی با الگوگیری از ویژگی های شخصیتی پیروان پیامبر مکرم اسلام (ص) می تواندنقش مهمی درفرآیند شکل گیری تمدن اسلامی ایفا کند.
این استاد حوزه و دانشگاه، با اشاره به آیاتی از سوره فتح ، نخستین ویژگی یاران پیامبر (ص) را برخورد شدید با کفار بیان کرد و اظهار داشت: برای پیشگیری از وقوع جرایم، نیروی انتظامی باید با هنجارشکنان و افراد مخل نظم و امنیت، برخوردی شدید و قاطع داشته باشد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه جهرم ، اقامه نماز و عبادت را یکی دیگر از ویژگی های پیروان پیامبر (ص) بیان کرد و گفت: نماز در مکتب انسان ساز اسلام از جایگاه ویژه ای برخوردار است و هیچ عملی از اعمال دینی و افعال عبادی قابل مقایسه با آن نیست.

** مقابله با آسیب های اجتماعی نیازمند بسیج همگانی است
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم نیز در این دیدار گفت:اگر چه نیروی انتظامی برای تحقق امنیت پایدار در جامعه تا کنون اقدامات موثری انجام داده اما در این میان مشارکت هر چه بیشتر مردم مهمترین عامل در تامین امنیت است.
سرهنگ عبدالعظیم انصاری، مقابله با آسیب های اجتماعی را نیازمند عزم جدی و بسیج همگانی دانست و اظهار داشت:توجه به آموزه های دینی ، ارزش های اسلامی و تقویت روحیه معنوی و ایمان در جامعه به ویژه در جوانان از مهمترین راهکارهای مقابله با این آسیب هاست و موجب توسعه فرهنگ دینی و اسلامی نیز خواهد شد.
انصاری با بیان اینکه رویکرد نیروی انتظامی جامعه محوری است، گفت: ضمن هم افزایی با دستگاه های نظامی، اطلاعاتی و قضایی می کوشیم گام های مثبتی برای ارتقای هر چه بیشتر ضریب امنیت شهرستان جهرم برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار