نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: فیلم محمد رسول‌الله مجید مجیدی نه تنها چهره رحمانیت اسلام را به نمایش گذاشت بلکه سبب از بین رفتن تفکر اسلام‌هراسی شد.
کد خبر: ۸۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶ 04 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: این فیلم در ترمیم چهره مخدوش شده اسلام توسط وهابیت و در مسیر از بین بردن اسلام‌هراسی که غربی‌ها درست کرده‌اند و در ارائه صورت صحیح از اسلام ضروری بود.

وی تأکید کرد: مخالفت علمای وهابی و مخالفت غربی‌ها با این فیلم، طبیعی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با بیان توصیه بنگاه خبر پراکنی بی‌.بی‌.سی به جامعه زنان ایران جهت مقاومت در برابر حکم الهی حجاب و عفاف و القای این مطلب که شاخص‌های فرهنگ ایرانی در دنیای امروز دیگر نیازی به پاسداری ندارد به طور مبسوط به بحث حجاب و عفاف وارد شد.

عاملی در بیان علت مخالفت غربی‌ها با حجاب یادآور شد: آنها نیک می‌دانند که حجاب تابلوی دینداری و نشان حیات اجتماعی دین و به تعبیر غربی‌ها بیانیه سیاسی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شبکه‌‌های اجتماعی و ماهواره‌ای بزرگترین ثروت فرهنگی ما که عفت است، غارت و تاراج می‌شود و با رفتن حیا، حریم شکسته شده و در اثر آن زنان جامعه امنیت خود را از دست می‌دهند، نهاد خانواده متلاشی می‌شود، زن موجود دم دستی می‌شود، ابدیت زن ویران می‌شود، زن به موجود تقلیدی تنزل پیدا می‌کند، حمال لوازم آرایشی می‌شود، افراد جامعه به اشتهای کاذب مبتلا می‌شوند، رقابت در فریبایی ایجاد می‌شود، آداب سنتی وزین فرهنگ ما به هم می‌خورد و فجایعی مثل ازدواج سفید به راه می‌افتد، فقر عاطفی جامعه را در بر می‌گیرد و بلا و انتقام الهی برای جامعه و کسانی که کانون خانواده و عفت جامعه را به هم می‌ریزند، نازل می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: هیچ اشتباهی در زندگی جوان مثل این اشتباه نیست که شریک زندگی خود را از کسانی انتخاب کند که حرمت آیات الهی را شکسته، به گناه آلوده شده و شخصیت خود را در چشم دیگران جست‌وجو می‌کنند، چراکه اقتضای چنین انتخابی بدون تردید نسلی تباه شده بر روی زمین خواهد بود.

عاملی در پایان خطبه‌ها با اشاره به قدسیتی که توسط گذشتگان این استان مثل مقدس اردبیلی برای این استان درست شده و در کشور، با همین قدسیت شناخته شده است، از جوانان خواست در حفظ این قدسیت تلاش کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار